نافی تیام از بلژیک با کسب مدال طلای پنج گانه داخل سالن، رکورد جهانی جدیدی را به نام خود ثبت کرد

مسابقات قهرمانی دو و میدانی داخل سالن اروپا در استانبول زمینه برگزاری یک رقابت هیجان انگیز پنج گانه بود که نافی تیام هم رکورد جهانی و هم مدال طلا را بالای سر برد. نور ویدتس بلژیکی برنز گرفت.

ستاره ورزشی بلژیک با کسب رکورد 5500 تاج قهرمانی را از آن خود کرد. او به سختی از رقیب لهستانی آدریانا سولک، که او نیز رکورد قبلی جهان را با یک امتیاز شکست، شکست داد، اگرچه مجبور شد به نقره بسنده کند.

این دو وزنه‌بردار روز جمعه برای کسب مدال طلا به مصاف هم رفتند و آخرین مسابقه 800 متر هیجان‌انگیز بود. سولک در جایگاه اول خط را پشت سر گذاشت و ساعت 2:07.17 را ثبت کرد و رکورد جهانی 5013 امتیاز ناتالیا دوبرینسکا را شکست که در همان آرنا در استانبول در سال 2012 ثبت شد.

او رکورد جدید را به مدت 6 ثانیه نگه داشت تا اینکه تیام با بهترین زمان 800 متر داخل سالن 2:13.60 در جایگاه چهارم قرار گرفت و رکورد جدید جهانی را به دست آورد.

قهرمان دوگانه المپیک، اروپا و هفت گانه جهان، اکنون قهرمان سه گانه اروپا در داخل سالن است. این بازیکن 28 ساله اهل نامور پس از آخرین پیروزی خود گفت: با آمدن به اینجا، احساس اعتماد به نفس زیادی داشتم، کارهای خوبی انجام دادم و البته رکورد جهانی در ذهنم بود.

او تصدیق کرد که میدان قوی در اجرای او در این رویداد دو روزه نقش داشته است، اما خوشحال بود که با وجود گذشت سالها، عملکرد بهتری داشت.

تیام گفت: “این کار و عرق زیادی در تمرین است. من واقعا افتخار می کنم و راضی هستم. این به من اعتماد به نفس زیادی برای آینده می دهد.”

با توجه به مسابقات قهرمانی جهان در ماه آگوست، رقابت بزرگ بعدی برای چند رویداد، او با این وجود مصمم است از لحظه طلایی خود لذت ببرد.

“شما باید تا جایی که ممکن است از این لحظه استفاده کنید. شرم آور است که فقط یک شب از آن لذت ببرید و سپس مستقیماً به سراغ چیز دیگری بروید.”

تورنادوهای بلژیکی در رله 4 در 400 متر طلا گرفتند

به گزارش RTBF، تیم تورنادوس 4X400 بلژیک پس از نمایشی استادانه در مسابقات قهرمانی داخل سالن در روز یکشنبه در زمان 3:05.83 به مدال طلا دست یافت.

برای دیلن بورلی، الکساندر دوم، کوین بورلی و جولین واترین، این هفدهمین مدال بین المللی آنها بود. فرانسه نقره و هلند برنز گرفت.

برد رله چهارمین مدال خود را در استانبول به ارمغان آورد.

عکس: © Belga/Jasper Jacobs

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *