نخست وزیر: روسیه تمام تلاش خود را برای بی ثبات کردن ما انجام می دهد

جنگ در اوکراین حدود 8 ماه است که ادامه دارد. نخست وزیر دی کرو به VRT News گفت که ما در بلژیک نیز در حال جنگ با روسیه هستیم. “نه به معنای کلاسیک کلمه، بلکه به معنای گسترده تر. هدف از جنگ گرفتن چیزی از کسی یا تضعیف یا بی ثبات کردن آنها است. جنگ عملاً یک جنگ علیه اروپا است و ما بخشی از آن هستیم. اروپا اگر همه چیز خراب شود و تشدید شود، ما اولین کسانی هستیم که عواقب آن را به دوش می کشیم.

آقای دی کرو ادامه داد که در حال حاضر درس هایی برای آموختن از جنگ وجود دارد. «اروپا می‌تواند برای جلب اعتماد شهروندانش خیلی بهتر عمل کند. ما قبلاً از بحران کرونا چیزهای زیادی یاد گرفته بودیم، اما این جنگ یک زنگ خطر باورنکردنی است.»

آنها سعی کرده اند ما را از هم جدا کنند، اما ما باید تمام تلاشمان را انجام دهیم تا با هم بمانیم. در دنیای امروز ترجیح داده می شود که تنها نباشیم.» آقای دی کرو در ادامه به تمایل سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو اشاره کرد. چیزی که قبل از حمله روسیه به اوکراین غیرقابل تصور بود.

استراتژی هرگز نمی تواند انزوا باشد. ما نمی توانیم خودمان را ببندیم، اما آموخته ایم که نباید وابسته شویم. ما از نظر انرژی به روسیه وابسته بودیم و از نظر امنیتی همچنان به ایالات متحده وابسته هستیم. و در مورد چین با توجه به فناوری.

“من ناراحت نیستم، اما بسیار مراقب خودم هستم. به بهترین ها امیدوار باشید، اما برای بدترین ها آماده شوید.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *