در صفحه نمایش: طراحی تجربه مغازه نشان می دهد که چگونه معماری داخلی در طول زمان تغییر کرده و تغییراتی را در جامعه منعکس کرده است.
در بخشهای مختلف، این نمایشگاه نشان میدهد که چگونه بوتیکهایی با سبک کلاسیک قرن نوزدهم، رویکرد مدرنتری را در پایان قرن بیستم اتخاذ کردند. در سرتاسر، عکسهای با کیفیت بالا از فروشگاههای اصلی و طراحیهای داخلی نمای منحصربهفردی از گذشته را ارائه میدهند.
قطعات تاریخی جمع آوری شده از سراسر جهان به نمایشگاه های منتخب از مجموعه خود موزه می پیوندند. آنها با دقت نمایش داده می شوند و مکمل طراح و دوره ای هستند که هر کدام نشان می دهد. کیوریتور بنجامین استوز از یک فضای نمایشگاهی بزرگ بهره می برد که به او امکان می داد قطعات بزرگتری مانند میز Kawakubo از فروشگاه Comme des Garçons را به نمایش بگذارد. تنوع صندلی های نمایش داده شده چشمگیر است و توانایی طراحان را برای بازی با طرح های پیچیده به منظور بهبود ظاهر فروشگاه خود برجسته می کند.
با این حال، این تنها تغییر در طراحی داخلی نیست که بر روی آن تمرکز میکند، بلکه خود مواد است. در بخش آزمایش، طراحان جوان در آغاز قرن بیستم، مانند رنه هربست، که به عنوان پدر هنر مدرن در فرانسه شناخته می شود، شروع به ترکیب مواد جدید کردند تا ظاهر صنعتی آینده نگرانه ای به طرح ها ببخشند. شیشه صیقلی، تخته سه لا و فولاد ضد زنگ راهی جدید برای آزمایش و بازسازی ظاهر سنتی بوتیک ها شد.
بعداً طرحهای جدیدی مانند ورودی آلومینیومی غیرمعمول مغازه شمعفروشی رتی توسط هانس هولین (تصویر بالا) و تمرکز آدریانو اولیوتی بر نمایش فناوری های جدید، از جمله ماشین تحریر قابل حمل ولنتاین، طوفانی در جهان به خود جلب کرد.
با توجه به اینکه در سال 1966 ساخته شده است و در وین توسط معماری نئوکلاسیک احاطه شده است، نقشه های Hollein، تصویر معماری داخلی آینده نگرانه فروشگاه و یک فضای کوچکتر از ورودی، چشمگیر است. ماشین تحریر قابل حمل اصلی ولنتاین، در شرایط بکر، نیز در کنار آگهی مربوط به سال 1969 به نمایش گذاشته شده است.
این بخشهای بعدی نشان میدهد که چگونه فروشگاهها به سرعت به سمت رویکردی مدرنتر برای تکرار ادغام جامعه با فرهنگ پاپ روی آوردند. البته از زمان ظهور پلتفرم های تجاری آنلاین در قرن بیست و یکم، تجربه خرید تا حدودی اهمیت خود را از دست داده است.
بازدید از نمایشگاه توسط بنجامین استوز در تاریخ 16 اکتبر در دسترس است.
On Display: طراحی تجربه فروشگاه
تا 5 اسفند
موزه طراحی بلژیک
میدان بلژیک 1 (لاکن)
عکس ها: (تصویر اصلی و دوم) نماهای داخلی W. & LT, Wild and Lethal Trash Shop, 1998, B-bis architecten and Marc Newson (1963) © Daniel Nicolas; Elevation of the Retti candle store – 1966 – Kohlmarkt 10, Wien – Hans Hollein (1934-2014) – © Franz Hubmann آرشیو خصوصی Hollein; روبروی مغازه حباب – خیابان شانزلیزه، پاریس، کریستین ژیرار (1926-2008) حدود 1969 © Nicolas Girard