نشست ناتو برای الکساندر دی کرو “یک موفقیت آمیز” است

وی در بدو ورود به مرکز کنگره ایفرما در حومه پایتخت اسپانیا گفت: از دیدگاه من، این نشست در حال حاضر موفقیت آمیز است.

وی با اشاره به واکنش متحدان به تهاجم روسیه به اوکراین افزود: پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو اروپا را ایمن‌تر می‌کند و ناتو را به شریک قوی‌تری تبدیل می‌کند و نشان دهنده وحدتی است که ناتو در ماه‌های اخیر نشان داده است.

ناتو عصر سه‌شنبه یک توافق تقریباً غافلگیرکننده را اعلام کرد که به لطف لغو حق وتوی ترکیه، اجازه الحاق سوئد و فنلاند را در شرایط جنگ فرسایشی به رهبری روسیه در اوکراین می‌دهد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل این سازمان پس از چندین ساعت گفتگو در حاشیه نشست سران اتحاد، اطمینان داد که ترکیه وتوی خود را بر نامزدی دو کشور شمال اروپا لغو کرده است.

آنکارا که از سال 1952 عضو ناتو است، تاکنون عضویت سوئد و فنلاند – دو کشور بی‌طرف تاریخی – را مسدود کرده است، زیرا آنها را به پناه دادن به شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) متهم کرده است که آنها را “تروریست” می‌داند.

دی کرو گفت: این خبر فوق العاده ای است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین قرار است روز چهارشنبه از طریق ویدئو کنفرانس با رهبران متفقین سخنرانی کند.

رئیس دولت بلژیک افزود: ما به وضوح به او می گوییم که جنگ فقط در میدان جنگ قابل پیروزی است.

وی گفت: “بلژیک از آغاز (درگیری) از اوکراین حمایت کرده است، ما یکی از اولین کسانی بودیم که حمایت نظامی ارائه کردیم. ما ادامه خواهیم داد.”

کمی بعد در صبح، آقای دی کرو عضویت آتی سوئد و فنلاند در ناتو را “لحظه ای تاریخی” توصیف کرد.

او در جریان مناظره با نخست وزیر جدید استرالیا، آنتونی آلبانیز، همتای اسپانیایی خود گفت: “امروز تنها بودن در جهان موقعیت خوبی نیست. اگر در حال حاضر در جهان تنها هستید، می ترسید یا می خواهید به ناتو بپیوندید.” پدرو سانچز و لیز تراس وزیر خارجه بریتانیا.

آقای دی کرو همچنین گفت که قرار دادن روسیه – که اکنون ناتو آن را تهدیدی برای امنیت خود می داند – و چین – که برای اولین بار موضوع بیانیه نهایی اجلاس قرار می گیرد – در یک سبد. خطا خواهد بود او گفت که روسیه یک تهدید مستقیم است، یک چالش برای “شیوه زندگی ما. شیوه زندگی ما تحت فشار است.”

وی تاکید کرد: از دیدگاه اروپایی، چین در برخی زمینه‌ها مانند تغییرات آب و هوایی و مبارزه با کووید-19 شریک است. دی کرو.

او همچنین نسبت به برآورد بیش از حد احتمال همسویی بین روسیه و چین هشدار داد. وی در این میزگرد گفت: «ما باید به چین روشن کنیم که هرگونه حمایت فعال از تجاوز در اوکراین نمی تواند بی پاسخ بماند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *