تیر-آگوست، اوج رها شدن… و فرزندخواندگی حیوانات

در سحرگاه تعطیلات تابستانی، در انجمن حمایت از حیوانات شارلوا، ما برای پذیرایی از حیوانات رها شده در تابستان آماده می شویم. فصل تابستان زمانی از سال است که بیشترین ترک تحصیل وجود دارد. امسال حتی خاص تر است زیرا این اولین تعطیلات بزرگ از زمان پایان تمام اقدامات محدود کننده اعمال شده توسط بحران کووید است.

“اگرچه در تابستان به رها شدن عادت کرده ایم، اما در حال آماده شدن برای پذیرایی از حیوانات افرادی هستیم که در دو سال گذشته ترک نکرده اند. در آن سال ها، مردم می توانستند آنجا را ترک کنند اما در نزدیکی می ماندند. رفتن به دریا یا آردن آسان تر است. برای مثال، با سگ خود. امسال، مردم ممکن است بخواهند جلوتر بروند و برخی ممکن است وسوسه شوند که حیوان خانگی خود را رها کنند.” فرانک گوفاکس، مدیر SPA، نگران است.

اگرچه اوج ترک تحصیل در ماه های جولای و آگوست وجود دارد، اما این زمانی است که بیشترین فرزندخواندگی وجود دارد. مردم همچنین از تعطیلات برای فرزندخواندگی یک حیوان استفاده می‌کنند. این به آنها اجازه می‌دهد تا زمانی را برای شناختن آن، اجتماعی کردن یا حتی بازگرداندن اعتماد به نفس او در صورتی که با حیوان بد رفتار شده است، اختصاص دهند.»

مجوز نگهداری حیوانات نیز که قرار بود اجباری باشد، ترس از بدترین اتفاق را برانگیخت. شاید برخی برای دریافت این مجوز حیواناتی را که توسط مراحل اداری خنک شده اند قبول نمی کردند. در La SPA از تصمیم وزیر والون تلیر مبنی بر به تعویق انداختن این اقدام به 30 سپتامبر استقبال می کنیم. “احتمالاً آمدن و به فرزندخواندگی یک حیوان آسان تر خواهد بود، زیرا تا 30 سپتامبر فرصت دارید بیایید و مجوز خود را نشان دهید.”

با این حال، یک جنبه منفی وجود دارد که واقعیت فرزندخواندگی در پناهگاه حیوانات را تضعیف می کند. “این اتفاق می افتد که مردم بروکسل و مردم فلاندر برای فرزندخواندگی یک حیوان می آیند. در خانه، این اقدام وجود ندارد. هنوز هم می توانند درخواست خود را از منطقه والون ارائه دهند. ظرف 10 روز کاری آنها گرانبهای خود را دریافت خواهند کرد. کنجد هنوز این نگرانی وجود دارد که اگر ارائه نکردند، باید برویم و حیوان را در آنجا پیدا کنیم».

در SPA، ما همچنین از رها شدن جوندگانی مانند خرگوش می ترسیم. “ما در طول بحران کووید تعداد زیادی فرزندخواندگی داشته ایم و امیدوارم که آنها رها نشوند یا به ما بازگردانده نشوند فقط به این دلیل که می توانیم دوباره به تعطیلات دورتر برویم.” کارگردان نتیجه می گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *