نظافتچیان بلژیک شرایط بد کار را محکوم می کنند

متخصصان نظافتی که از طریق سیستم تیتر خدمات استخدام شده اند، شیشه پاک کن ها، سرایداران و نظافتچیان شاغل در مدارس و ادارات این هفته به کار آمدند تا توجه را به میزان بد بودن زندگی کاری آنها جلب کنند.

این اعتصاب در شهرهای بزرگ از جمله بروکسل، لیژ و آنتورپ به ابتکار بخش پذیرایی و خدمات اتحادیه کارگری CSC بلژیک، در روز سه‌شنبه سالانه CSC انجام شد.

همچنین از مردم خواسته شد طوماری را امضا کنند که در آن از دولت بخواهند دستمزد نظافتچیان را حداقل یک یورو در ساعت افزایش دهد که در پاییز برای همه رهبران سیاسی ارسال خواهد شد.

ردوآن بوشیر، نماینده اتحادیه گفت: «بخش نظافت در وضعیت بسیار بدی قرار دارد. «زمان آن فرا رسیده است که این کار به عنوان کار سخت شناخته شود.

“زمان افزایش حقوق است. اکثر کارگران ما روزها را به دو نیم می کنند. آنها سه یا چهار ساعت صبح زود کار می کنند و سپس در پایان روز سه یا چهار ساعت به سر کار باز می گردند، گاهی اوقات تا ساعت 22.00.

وضعیت آسانی نیست، ما زندگی پایداری نداریم و به جای اینکه در کنار خانواده باشیم، وقت خود را در جاده و محل کار می گذرانیم.

وی گفت: علاوه بر این، بسیاری از مردم به کارگران ما احترام نمی گذارند، به خصوص زمانی که برای تمیز کردن توالت ها یا تخلیه سطل ها می آیند.

کارین مارچند، که از سال 2005 برای یک آژانس نظافتی تیتر خدمات کار کرده است، گفت که وضعیت بسیار بدتر شده است.

او گفت: “من خوش شانس بوده ام و مشتریان جذابی دارم. اما این در مورد همه همکارانم، به ویژه جوان ترین آنها صدق نمی کند.”

برخی از مشتریان چیزهای غیرممکنی مانند تمیز کردن کل خانه در سه ساعت، تمیز کردن تراس در دمای 30 درجه سانتیگراد یا تمیز کردن پنجره ها در هنگام بارش برف را طلب می کنند.

وی افزود که برخی از شرکت های خدمات تیتراژ مسئولیت کافی را در قبال کارکنان خود نمی پذیرند، به ویژه در مورد مشتریان بدسرپرست.

او گفت: “یک مشتری را به یاد دارم که عجیب به نظر می رسید. من خواستم دیگر به آنجا نروم. توضیح دادم که فکر می کنم آن مرد خطرناک است.”

“بنابراین، دیگر مجبور نبودم او را ببینم، اما آنها به جای من یک دختر بسیار جوان را جایگزین کردند. او در روز اول مورد تجاوز جنسی قرار گرفت.

“من شوکه شده بودم، به شرکت هشدار داده بودم. اما این شرکت ها از شر مشتریان خلاص نمی شوند، آنها فقط تمیز کننده ها را عوض می کنند.”

CSC گفت نظافت باید به عنوان یک کار دشوار در نظر گرفته شود. این اتحادیه گفت: «در سال 2018، مطالعه ما در مورد دشواری‌ها و خطرات بهداشتی نظافت نشان داد که 74 درصد از پاسخ‌دهندگان به دلیل کارشان از درد جسمی یا روانی رنج می‌برند.

شایع ترین شکایات مربوط به کمردرد یا گردن (79.9%)، درد عضلانی (68.3%) و دردهای روانی مانند استرس (41.1%) و خستگی یا بی خوابی (37.6%) بود.

علاوه بر این، CSC گفت که غیبت در بخش نظافت در سال 2021 9.17 درصد بوده است در حالی که میانگین ملی در بلژیک 6.13 درصد است. همچنین بسیاری از بیماری های طولانی مدت وجود داشت. مطالعه اخیر استیون راسمانز در دانشگاه KU Leuven نشان داد که محصولات تمیز کننده منجر به افزایش خطر ابتلا به اختلالات تنفسی مانند آسم می شود.

مارچاند افزود و اگر در محل کار مریض یا مجروح شوید، بازپرداخت هزینه های پزشکی خود به عنوان “بیماری های حرفه ای” دشوار است.

به عنوان مثال، درد شانه با کار تمیز کردن مرتبط نیست. همه ما علائم مشابهی داریم، اما آنها به ما می گویند نه، این هیچ ارتباطی به شغل ما ندارد. پوچ است.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *