تراموا و متروی جدید Stib برای طراحی هنر نو جایزه دریافت کرد

با اوج گرفتن سال هنر نو در بروکسل، اپراتور حمل و نقل عمومی شهر Stib دو جایزه برای طراحی خودروهای الهام گرفته از هنر نو دریافت کرده است.

Red Dots که معادل اسکار دنیای طراحی است، جوایز بین‌المللی است که توسط Design Zentrum در اسن، آلمان اعطا می‌شود.

Stib’s Tram Nouvelle Generation (TNG) و متروی جدید M7 هر دو در بخش طراحی محصول مورد تقدیر قرار گرفتند.

دفتر طراحی Antwerp Yellow Window که توسط Axel Enthoven تأسیس شد، هنگام ایجاد طراحی داخلی و خارجی وسایل نقلیه جدید Stib، منحنی های Art Nouveau مورد علاقه پدر هنر نو بلژیکی، Victor Horta را در نظر داشت.

پنجره زرد همچنین در طراحی ترامواهای 3000 و 4000، وسایل نقلیه مترو M6 و جدیدترین اتوبوس‌های ناوگان Stib شرکت کرد.

استیب گفت: «این دو جایزه به رسمیت شناختن بین‌المللی اهمیتی است که شرکت حمل‌ونقل عمومی بروکسل به طراحی تمام وسایل نقلیه‌اش از مرحله ایده‌پردازی داده است. راحتی و ایمنی

استیب افزود: طراحی بیرونی و داخلی نیز ضروری است تا مسافران احساس خوبی در سفر داشته باشند.

این شرکت اضافه کرد که اهمیتی که برای طراحی قائل است در پوسترهای تبلیغاتی جدید Stib که همچنین تحت تأثیر جنبش Art Nouveau قرار گرفته اند، بیشتر منعکس شده است.

علاوه بر این، یک نمایشگاه عکس ویژه در ماه سپتامبر که منعکس کننده پیوندهای استیب با معماری بروکسل است، برندگان مسابقه عکس در زمینه طراحی و هنر نو را برجسته خواهد کرد.

این اولین بار نیست که Stib به دلیل طراحی و کیفیت ترام خود جایزه می گیرد. در سال 2007، ظاهر Art Nouveau ترامواهای T3000 و T4000 (پیشینیان TNG) توسط برچسب معتبر Design Vlaanderen Henry Van de Velde جایزه دریافت کرد.

این ترامواها همچنین جایزه طراحی در محل کار بنیاد Flemish Interieur را برای خطوط زیبا، ترکیب رنگ و نورپردازی اصلی خود دریافت کرده اند.

برای مدیر اجرایی Stib، Brieuc de Meeûs، معماری Art Nouveau به تبدیل بروکسل به مکانی عالی و دلپذیر برای زندگی کمک می کند.

او گفت: “طراحی وسایل نقلیه ما کاملاً با زیبایی شناسی این حرکت هنری تطابق دارد که به بروکسل جذابیت زیادی می بخشد.”

بروکسل حدود 1000 ساختمان تحت تأثیر هنر نو دارد. اولین هتل – هتل تاسل، در خیابان پل امیل جانسون 6 – در سال 1893 توسط هورتا ساخته شد. بروکسل که به عنوان پایتخت هنر نو دیده می شود، اکنون 130 سالگرد این جنبش را جشن می گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *