نگین هنر نو بروکسل Maison Cauchie به قیمت 1.6 میلیون یورو فروخته شد، خانه میراثی برای عموم

Maison Cauchie در Etterbeek توسط تیری دو مولیناری، مالک تعاونی بیمه CDA، مستقر در بروکسل و لوکزامبورگ خریداری شده است.

گنجینه هنر نو در سال 1905، واقع در Rue des Francs، توسط شعبه بروکسل ساتبیز در ماه مه در بازار املاک قرار گرفت و از پیشنهادهایی از 1800000 یورو دعوت کرد.

دی مولیناری به RTBF گفت: “ما سند فروش را در ماه ژوئیه، بدون مصالحه، با قیمت خرید 1.65 میلیون یورو امضا کردیم.” و افزود: “اگرچه ارزش ملکی مانند این بسیار ذهنی است.”

تاخیر در اعلام خرید به دلیل تملک خانه همسایه، خیابان 3 Rue des Francs بود. این به عنوان یک مرکز بازدیدکننده برای ملک Art Nouveau خدمت خواهد کرد. «خانه کوچی افسانه‌ای است. اما دسترسی به آن برای عموم پیچیده است.

برنامه های بازسازی برای خرید اضافی شامل یک آسانسور برای افراد کم تحرک و همچنین دسترسی به هر پنج طبقه خانه کوچی، از جمله تراس آن است.

نمای Maison Cauchie

علیرغم اندازه نسبتا کوچک آن، این ملک 330 متر مربعی شاهکار معماری هنر نو در نظر گرفته می شود. نمای چشمگیر آن که از مدرسه گلاسکو الهام گرفته شده است، یکی از زیباترین نمای پایتخت است. در تضاد با خطوط هندسی خود، یک اسکرافیتو به یاد ماندنی (نقاشی نما) هشت زن را به تصویر می کشد که هر کدام یک هنر را نشان می دهند. نهم کتیبه ای دارد “Par nous، pour nous“، پیام شخصی کوچی و همسر هنرمندش کارولین ووت.

معمار و نقاش پل کوچی این ملک را که نزدیک به پارک Cinquantenaire است، به عنوان خانه و کارگاه شخصی خود طراحی کرد. نمای شخصی‌شده، متخصص اسکرافیتو، همچنین مهارت‌های هنری خود را برای مشتریان بالقوه تبلیغ می‌کرد. نمای داخلی خانه دارای نمونه های نقاشی دیواری و همچنین طرح هایی از چارلز رنی مکینتاش است.

مزون کوچی

ملک ذکر شده در پی مرگ صاحبان سابق آن برای فروش گذاشته شد. گای دسیسی که زمانی از همکاران هرژه بود، این ملک را با همسرش لئو در سال 1979 به دست آورد. آنها به طور گسترده آن را بازسازی کردند و در معرض دید عموم قرار دادند.

سال گذشته، دختر این زوج، میشل دسیسی، قراردادی را با منطقه بروکسل امضا کرد تا مقامات دولتی به هزینه‌های جاری خانه در ازای باز نگه داشتن آن برای عموم کمک کنند.

زمانی که فروش این ملک در ماه می اعلام شد، این نگرانی وجود داشت که شهر یکی از مکان‌های میراث خود را از دست بدهد. منطقه و شهرداری Etterbeek در نظر داشتند این خانه را مصادره کنند.

مزون کوچی

اما CDA با هدف حفظ سایت میراث و حفظ دسترسی برای بازدیدکنندگان. پاسکال اسمت، وزیر امور خارجه منطقه بروکسل در امور میراث گفت که مالک جدید خانه را بازسازی خواهد کرد و با مشارکت منطقه، آن را به روی عموم باز خواهد کرد. او افزود: “ما اکنون یک ساختمان نمادین جدید در بروکسل داریم که برای بازدیدکنندگان قابل دسترسی است. ما بسیار خوشحالیم.”

Maison Cauchie منحصر به فرد است و بخشی از میراث مشترک ما است. بنابراین در دسترس نگه داشتن آن برای عموم اولویت من بود. خرید آن توسط شرکت CDA یک تسکین و رضایت بخش است. صاحبان جدید پس از بازسازی و نگهداری هتل د ریز در مولنبک اسمت در بیانیه ای گفت، که قبلاً با او ملاقات کرده ام، جاه طلبی و احترام برای خانه دارم.

مزون کوچی

د مولیناری تایید کرد که مشارکت با مقامات دولتی با هدف حفاظت از یک جواهر معماری و ادامه باز کردن آن برای عموم، فلسفه پشت این خرید بود. “ما به سرعت امکان گردآوری این دو ساختمان را مطالعه کردیم. ما موقعیت خود را تعیین کردیم، رویکرد خود را توضیح دادیم، از پاسکال اسمت در محل استقبال کردیم. توضیح دادیم که ما یک شریک خصوصی هستیم که سرمایه لازم را برای کار بازسازی و صحنه نگاری سرمایه گذاری خواهیم کرد. “

انتظار می رود با افتتاح فضاهای جدید برنامه ریزی شده برای سال 2025 یا 2026، بازسازی تا 36 ماه طول بکشد. “کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. نما که 35 سال پیش تمیز شده است، از آلودگی آسیب دیده است. فرش های قدیمی باید برداشته شوند، کف ها باید برداشته شوند. باید بازسازی شود. آشپزخانه ها و حمام ها باید برداشته شوند زیرا خانه کوچی خانه زوج دسیسی نیز بوده است.”

مزون کوچی

در حالی که CDA هزینه های نوسازی را تقبل می کند، انجمن غیرانتفاعی که بازدیدها را انجام می دهد، با مدیریت میشل و دومینیک دسیسی، با تعاونی بیمه مشارکت خواهد کرد.

دی مولیناری این پروژه را به عنوان یک سرمایه گذاری در املاک و مستغلات می بیند، حتی اگر هیچ درآمدی ایجاد نکند. «اگر یک شرکت توانایی مالی برای سرمایه گذاری در حفاظت از میراث را دارد، باید این کار را انجام دهد. اگر نه، چه کسی این کار را انجام خواهد داد؟ در میان خریدارانی که خود را برای خانه کوچی قرار داده بودند، وراث از پیشنهاد CDA حمایت کردند، زیرا فهمیدند که ما قرار است کار والدین آنها را ادامه دهیم.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *