هتل هانون بروکسل به عنوان موزه هنر نو در سال 2023 افتتاح می شود

هتل هانون در سنت ژیل قرار است در بهار 2023 به عنوان موزه ای اختصاص داده شده به معماری و طراحی هنر نو با نام Maison Hannon افتتاح شود.

بازسازی در سایت میراث خیره‌کننده واقع در تقاطع خیابان بروگمان و خیابان دو لا جانکشن در حال انجام است. این موزه با مشارکت موزه هورتا در مجاورت خود برای ایجاد یک مرکز گردشگری فرهنگی جدید در شهرداری فعالیت خواهد کرد.

بازدیدکنندگان می توانند در طی دو بازدید از سایت در 15 و 22 ژانویه (رزرو لازم) نگاهی دزدکی به تحول داشته باشند. آنها همچنین می توانند با برخی از صنعتگرانی که کار مرمت را انجام می دهند ملاقات کنند.

پیش از رویدادهای روز باز، متصدی گرگوری ون آلبروک (تصویر بالا) روزنامه نگاران را در اطراف عمارت بزرگ که در ورقه های گرد و غبار پوشانده شده بود راهنمایی کرد. از جمله گنجینه‌هایی که او پرده‌برداری کرد، نقاشی دیواری «لذت‌های زندگی» اثر نقاش پل بودون در سال 1904 بود. سال‌ها زیر لایه‌های خاک و تار عنکبوت پنهان بود تا اینکه مرمت‌گر ماری هلن گیسدال در سال ۲۰۱۸ آن را زنده کرد.

یکی دیگر از کارهای بزرگ، یک پنجره کمانی در طبقه همکف است که با طرح گلدار شیشه ای رنگی زرد در نمای بیرونی مزین شده است. در اصل توسط استاد شیشه‌ساز رافائل اوالدر ساخته شده است، روند نوسازی از نظر فنی همچنان ادامه دارد. یک پروژه نوسازی قبلی که در سال 2014 انجام شد، پروژه فعلی را تسهیل کرده است.

files_fichier_18678_chantier-dec-2022-c-maison-hannon-c-photo-david-plas-12

این عمارت زمانی خانه ادوارد هانون، مهندس گروه صنعتی Solvay بود. در سال 1902 توسط معمار ژول برونفو ساخته شد و با ترکیبی ظریف از هنر نو با تأثیرات بلژیکی و فرانسوی طراحی شد.

موزه دو طبقه آینده که اکنون متعلق به شهرداری سنت ژیل است، نوید یک نگاه جدید به سبک معماری و طراحی محبوب آرت نوو و فرصتی برای عموم مردم برای غوطه ور شدن در عظمت آن دوران است.

در طبقه همکف، بازدیدکنندگان می توانند مبلمان و آثار هنری اصلی را که برای خانه طراحی شده است، پیدا کنند و پس از 40 سال غیبت دوباره آن را بازگردانند. آنها شامل آثار یکی از مشهورترین چهره های هنرهای کاربردی زمان خود، طراح فرانسوی امیل گال است.

files_fichier_18673_chantier-dec-2022-c-maison-hannon-c-photo-david-plas-7

در طبقه اول، مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های موقت گردان آثار چهار معمار مشهور بلژیکی را برجسته می‌کند: ویکتور هورتا، هنری ون دی ولده، پل هانکار و گوستاو سروریر-بووی.

پروژه غیرانتفاعی موزه هانون یک مشارکت خصوصی و دولتی است که شامل شهرداری سنت ژیل، منطقه پایتخت بروکسل، صندوق سرمایه گذاری St’Art، موزه هورتا و فرزندان ادوارد هانون و گوستاو سروریر-بووی است.

عکس ها: (تصویر اصلی) (ج) Paul Louis; (ج) ساسکیا واندرستیکله; دیوید پلاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *