هدف قوانین جدید محافظت بهتر از نظافتچی ها و کمک کنندگان خانه است

طرح هایی برای بهبود شرایط کار برای نظافتچی ها و کمک های خانه در بروکسل رونمایی شده است.

با این حال، این اقدامات بلافاصله توسط Federgon، فدراسیون ارائه دهندگان خدمات منابع انسانی، به عنوان «غیرقابل اجرا» مورد انتقاد قرار گرفت، که اکنون از مقامات شهری خواسته است تا در پیشنهادات تجدید نظر کنند.

هدف برنامه های دولت بروکسل بهبود شرایط کاری خانه داران است. آنها شامل پیشنهادهایی برای متصدیان خانه برای دریافت 16 ساعت آموزش، “بازدید قبلی” اجباری از محل کار و ممنوعیت کاربرانی است که به خاطر رفتار نادرست یا سوء استفاده از نظافتچیانی که به کار می گیرند، محکوم می شوند.

هدف این طرح ها عمدتاً هدف قرار دادن آن دسته از شرکت هایی است که افراد را برای خانه داری و کمک به خانواده استخدام می کنند. هر کسی که از این نوع خدمات استفاده می کند معمولاً به افرادی که برای آنها کار می کنند با کوپن خدمات پرداخت می کند.

در بروکسل، 27702 مددکار خانگی در بخش کوپن خدمات کار می کنند. حدود 21393 نفر از این افراد در خود بروکسل زندگی می کنند و 95 درصد آنها زن هستند. آنها هر روز برای 116162 ساکن بروکسل کارهای خانگی را انجام می دهند.

مقامات این منطقه می گویند که اقدامات جدید تا حدودی به شدت مورد نیاز است زیرا چنین کارگرانی به طور منظم تحت تأثیر بیماری های اسکلتی- عضلانی هستند که مفاصل، ماهیچه ها و تاندون ها را تحت تأثیر قرار می دهند.

برنارد کلرفایت، وزیر کار بروکسل گفت که هدف از این گام‌ها این است که چنین کارگرانی بتوانند خطرات سلامتی خود را محدود کنند و از سن 50 سالگی بار کاری خود را کاهش دهند.

وی افزود: خانه داران کارهای روزانه را انجام می دهند که می تواند در درازمدت تأثیر زیادی بر سلامت آنها داشته باشد، بنابراین من از پیشرفت بزرگی که در منطقه بروکسل برای تسهیل زندگی روزمره آنها انجام شده خوشحالم.

ما باید از این زنان بهتر محافظت کنیم، به آنها فرصت دهیم تا مهارت های خود را توسعه دهند و مهمتر از همه، برای محدود کردن خطرات برای سلامتی و کاهش حجم کار آنها از سن 50 سالگی با آنها کار کنیم.»

بر اساس این طرح ها، شرکت هایی که خانه دار و نظافتچی را استخدام می کنند باید سالانه دو مصاحبه فردی با آنها برگزار کنند و شواهدی مبنی بر سیستم های پشتیبانی آموزشی و تبادل شیوه های خوب ارائه دهند.

کاربران جدید باید قبل از کار با کوپن های خدمات، با بازدید اجباری موافقت کنند. کاربرانی که “بدرفتاری” می کنند یا با کارمندان توهین می کنند، ممکن است حذف شوند و دیگر نتوانند از سیستم استفاده کنند.

به گفته مارون، هر خانه دار از 16 ساعت آموزش اجباری بهره مند خواهد شد. کارگران جدید باید یک دوره آموزشی 9 ساعته اجباری شامل حداقل دو ساعت در ارگونومی را بگذرانند.

برای کسانی که به پایان عمر کاری خود نزدیک می شوند، این طرح ها به خانه داران بالای 50 سال اجازه می دهد تا “آموزگار” شوند و تخصص خود را به نفع و حمایت یک همکار کم تجربه قرار دهند.

مدرس همچنین می‌تواند آموزش‌هایی در این زمینه ارائه دهد، مصاحبه‌های فردی انجام دهد و از محل خدمات بازدید کند تا مطابقت تجهیزات در دسترس مشتریان را بررسی کند.

با این حال، فدرگون، که نماینده شرکت‌هایی است که در زمینه خدمات منابع انسانی و کاریابی فعال هستند، به شدت از این طرح‌ها انتقاد می‌کند و می‌گوید که شرکت‌های کوپن خدمات پایتخت “از نظر مالی خفه خواهند شد”.

این پیشنهادها را “غیرقابل تحمل” توصیف کرد و گفت که “عدم تعادل بین هزینه ها و درآمدهای شرکت های تایید شده را تشدید می کند”.

Arnaud le Grelle، مدیر بروکسل-والونیا در Federgon، گفت: “هزینه های ناشی از تعهدات اضافی برای شرکت ها کاملا غیرقابل قبول است. اگر اصولاً این اقدامات نیت خوبی داشته باشد، الزاماتی که آنها را ایجاد می کنند آنها را غیرعملی و غیرقابل تحمل می کند.»

وی با بیان اینکه این طرح ها به درستی هزینه نشده است، افزود که این طرح ها “الزامات نظارت و آموزش و مسئولیت شرکت ها را در قبال مشتریان و خانه دارها افزایش می دهد”.

لو گرل گفت که الزامات جدید “در درازمدت و بدون دانستن اینکه آیا آنها احتمالاً به مشکلات شناسایی شده پاسخ خواهند داد یا خیر” تامین مالی نشده اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *