هرج و مرج بیشتر در فرودگاه شارلوا

دیروز 6000 مسافر پرواز خود را از دست دادند.

پلیس صبح امروز ورودی ترمینال را برای مدتی بسته بود زیرا افراد زیادی در داخل آن تجمع کرده بودند و قبل از بررسی های امنیتی گیر کرده بودند. اکنون مسافران به تدریج اجازه ورود داده می شوند.

نیکو کاردون از VRT این هرج و مرج را توضیح می دهد: «در اینجا قانون قوی ترین ها اعمال می شود. مردم هل می دهند و هل می دهند. برخی از آنها صندلی های چرخشی را بالا نگه داشته اند تا نشان دهند که نوزادان همراه خود دارند. هیچ راهی برای سوار شدن بر روی ویلچر وجود ندارد. روز دوم اعتصاب است. کمی عجیب است که هیچ چیز برای بازگرداندن نظم سازماندهی نشده است!»

فیلیپ وردونک، مدیر عامل شرکت فرودگاه می گوید که خواسته های اتحادیه ها “دیوانه تر از دیوانه” است و او نمی تواند بپذیرد که مسافران در نتیجه رنج می برند. او از تضاد بین پیمانکار فرعی BSCA Security که مسئول سازماندهی امنیت است و Security Masters صحبت می کند، شرکتی که تا کنون تنها شرکتی بود که کارکنان امنیتی را تامین می کرد.

برخلاف دیروز، هیچ مسدودی در جاده های دسترسی به فرودگاه وجود ندارد، اما ورود به داخل ترمینال همچنان یک چالش است. اولین پرواز برای ساعت 6:20 صبح برنامه ریزی شده بود اما فقط در ساعت 7 صبح به آسمان رسید. خلبانان و خدمه کابین نیز در تلاش برای عبور از امنیت هستند.

شرکت امنیتی جدید در شارلوا، واحد حفاظت، تلاش خواهد کرد تا بررسی هایی را که معمولاً توسط کارگران استادان امنیتی که امروز در حال اعتصاب هستند، انجام دهد. آنها دیروز این را امتحان کردند، اما کارکنان کافی نداشتند.

برخی از پروازها بدون همه مسافران خود انجام می شوند. از آنجا که این یک اعتصاب توسط کارکنان امنیتی است و نه یک ایرلاین، مسافران در قانون واجد شرایط دریافت غرامت نیستند.

فیلیپ وردونک، مدیر عامل فرودگاه شارلوای جنوبی بروکسل، می‌گوید که تعداد مسافران پس از همه‌گیری به سطح ۲۰۱۹ رسیده است: «شغل‌های امنیتی جدید در حال ایجاد هستند. دستمزد کارکنان 100٪ تضمین شده است، اما هنوز هم کارکنان Security Master تصمیم گرفته اند تا هرج و مرج کامل را ایجاد کنند و هزاران مسافر را به گروگان بگیرند.

وردونک می گوید مسافران می توانند ادعای غرامت را به فرودگاه ارسال کنند. او قصد دارد آنها را به استادان امنیتی منتقل کند.

چگونگی تحول وضعیت نامشخص است. فیلیپ وردونک: «این کاملاً امکان پذیر است که رایان ایر بگوید این نمی تواند ادامه یابد و آنها تصمیم می گیرند تعدادی از پروازها را لغو کنند. این عواقب جدی خواهد داشت. من سعی می کنم با اتحادیه ها صحبت کنم. آسیب به تصویر فرودگاه غیرقابل درک است. ما تازه از یک بحران بزرگ خارج شده ایم. کارکنان شارلروا 200 درصد تلاش کردند و ما به سوی سال 2022 عالی پیش می رفتیم. آنچه اکنون اتفاق می افتد وحشتناک است.

شرکت هواپیمایی TUIfly تاکنون سه پرواز خود را به بروکسل تغییر داده است.

درست مانند روز دوشنبه هیچ مسافری از ساعت 16 به بعد اجازه ورود به ترمینال را نخواهد داشت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *