هشدار افسکا: احتمال وجود اکستازی در بطری های شامپاین فروخته شده در بلژیک

با این حال، او اطمینان می دهد که در حال حاضر هیچ حادثه شناخته شده ای در رابطه با این مشکل وجود ندارد. در پایان ماه فوریه، پس از گزارش ده ها مورد مسمومیت در هلند و آلمان، آژانس در پایان فوریه به مصرف کنندگان بلژیکی در مورد وجود احتمالی اکستازی در بطری های 3 لیتری شامپاین “Moët & Chandon Imperial Ice” که به صورت آنلاین فروخته می شود، هشدار داد.

افسکا توضیح می دهد که تحقیقات پلیسی که از آن زمان تاکنون انجام شده نشان می دهد که ممکن است شماره دسته دوم تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته باشد. اینها بطری های 3 لیتری از دسته های LAJ7QAB6780004 و LAK5SAA6490005 هستند (کدهای روی برچسب پشت بطری، Ed). این محصولات به صورت آنلاین و از طریق چند نقطه فروش در بلژیک از جمله “Les Vins Brunin Guillier” در Tournai، “Vinalgros” در Auderghem و “La Barrique” در Nallines به فروش می رسید.

در حال حاضر هیچ رویداد شناخته شده ای در رابطه با این مشکل وجود ندارد، با این حال آژانس که در تماس نزدیک با مقامات و فدراسیون های مربوطه است، اطمینان می دهد. او هشدار می‌دهد: «در شرایط فعلی تحقیقات، بطری‌های دیگر با همان برند نیز حاوی MDMA باشند، منتفی نیست.

افسکا از مصرف کنندگانی که این محصول را خریداری کرده اند می خواهد که نهایت دقت را داشته باشند و مهمتر از همه از مصرف آن خودداری کنند. او اصرار دارد: «با توجه به خطر مرتبط با MDMA، فرو بردن انگشت خود در مایع و چشیدن آن می‌تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی شود، حتی بدون مصرف آن».

آژانس تاکید می کند که از آنجایی که این بطری ها مات هستند، تشخیص آنهایی که حاوی MDMA هستند با چشم غیرمسلح امکان پذیر نیست. او توضیح می‌دهد که در چنین حالتی، شامپاین گاز نمی‌گیرد، رنگ قهوه‌ای مایل به قرمزی خواهد داشت که با گذشت زمان تیره می‌شود و بویی شبیه بوی بادیان می‌دهد.

منشا این آلودگی هنوز مشخص نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *