“هوشیار باشید”: آسمان این جمعه دوباره با خطر گردباد رها می شود؟

رعد و برق در روز پنجشنبه چندین منطقه از بلژیک را تحت تاثیر قرار داد و در برخی مناطق باران شدید، تگرگ و باد همراه بود. از نظر آب و هوا هم جمعه سختی را اعلام می کنیم. اما چه انتظاری باید داشته باشیم؟

طبق اعلام موسسه سلطنتی هواشناسی، باران‌های مداوم و رعد و برق‌های جدید نسبتاً سریع از فرانسه می‌آیند. در برخی مکان‌ها، رعد و برق می‌تواند با بارش‌های بسیار شدید و وزش باد شدید قابل توجه باشد. IRM همچنین توصیه می کند که سیر تحول وضعیت را با دقت دنبال کنید. انتظار می‌رود هوای خشک‌تر در اواخر بعد از ظهر بازگردد.

یک گردباد احتمالی؟

به همکارانمان از Laatste Nieuwsفرانک دوبوکاج، هواشناس، خطر کوچکی از گردباد را برمی انگیزد. به گفته متخصصان اروپایی، احتمال وقوع گردباد فردا/جمعه بسیار کم است و احتمال وقوع گردباد در شرق کشور کمی بیشتر است، اما پیش‌بینی اینکه کجا و چگونه بروز می‌کند کاملاً غیرممکن است.، او می گوید.

و کارشناس هواشناسی تصریح می کند: “پیش بینی یک گردباد محلی به سادگی غیرممکن است. دقیقاً به دلیل این غیرقابل پیش بینی بودن، من بسیار محتاط هستم. در واقع در کشور ما معمول نیست که در گزارش آب و هوا در مورد گردباد یا گردباد صحبت کنیم. شما هرگز صدای ما را نخواهید شنید: “طوفان وجود دارد. آمدن و مراقب گردبادها باشند”.

با تماس با ما، دیوید دیهناو هواشناس IRM به احتمال وقوع گردباد واکنش نشان می دهد. وجود گردباد در بلژیک غیرعادی نیست. به طور متوسط ​​سالانه 5 تا 10 گردباد وجود دارد. گردباد را نمی توان رد کرد، اما به ندرت می گوییم که خطر گردباد در سمت MRI وجود دارد. در واقع، هنگامی که به آسیبی که می تواند به باد مرتبط باشد مشکوک هستیم، بیشتر از “تندبادهای بسیار قوی” صحبت می کنیم. یا “خطر آسیب””. اما ما قصد نداریم مشخص کنیم که این یک گردباد خواهد بود یا یک تندباد با سرعت 100 کیلومتر در ساعت، زیرا پیش بینی آن بسیار دشوار است.

دیوید دهناو همچنین درباره وضعیت این جمعه صحبت می کند. “ام آر آی در مورد رگبارهای قوی صحبت می کند. پس آیا آسیبی وجود خواهد داشت؟ پیش بینی آن دشوار است.” در مورد مناطقی که بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرند، هواشناس IRM به ما اعتماد می کند: “نیمه شرقی یا جنوب شرقی کشور شاید از نظر باد حساس تر باشد. اما در مورد رعد و برق، همیشه گفتن آن سخت است. به صورت محلی، ممکن است خشن باشد. اما ما همچنان در حالت هشدار زرد هستیم. آیا قرار است نارنجی شویم؟ فردا را با مدل‌های پیش‌بینی جدید خواهیم دید. زیرا گاهی اوقات طوفان‌های تندری را نمی‌توان از 12 ساعت قبل پیش‌بینی کرد.”

کد 2 در شرق کشور

اگر خطر گردباد وجود دارد، به این دلیل است که سایت Estofex (برای آزمایش پیش‌بینی طوفان اروپایی) آن را گزارش می‌کند. “این یک وب سایت اروپایی است که آب و هوای شدید در سراسر اروپا را رصد می کند.”فرانک دوبوکیج به HLN توضیح می دهد. “وقتی یک پدیده آب و هوایی شدید می شود، از کدهایی برای نشان دادن شدت آن استفاده می کنند. یک رعد و برق معمولی کد ندارد، اما یک رعد و برق شدیدتر، برای مثال، کد 1 را دریافت می کند. با کد 2، باید انتظار تگرگ های شدید را داشته باشید که می تواند باعث ایجاد تگرگ شود. خسارت یا وزش شدید باد، مثلاً در روز جمعه، به همین دلیل است که شرق کشور فردا/جمعه کد 2 را دریافت می کند، سطح سوم (کد 3) کاملاً نادر است، اگر نگوییم وجود ندارد، اما در این مورد، پدیده های جوی بسیار خشن است که باعث خسارات عظیم می شود.

برای نتیجه گیری، فرانک دوبوکاج با تایید مجدد این که خطر گردباد بسیار کم است و بسیاری از خانه ها می توانند بادهایی با سرعت 150 تا 200 کیلومتر در ساعت را تحمل کنند، اطمینان خاطر می دهد. اما او آخرین نصیحت را در همین راستا می کند: “هوشیار باشید و از عقل سلیم استفاده کنید. به عنوان مثال، ماشین خود را زیر پوشش پارک کنید، زیرا ممکن است تگرگ بیاید.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *