در کجا می توان به عنوان یک فرد فرانسوی برای انتخابات قانونگذاری 2022 در بلژیک رای داد؟

از سال 2008، فرانسوی‌های ساکن در چهار گوشه جهان می‌توانند به نمایندگانی که نماینده آنها هستند رأی دهند. بنابراین، این موضوع در مورد فرانسوی‌هایی که در قلمرو بلژیک زندگی می‌کنند نیز صادق است.

فرانسه و DROM-COM حوزه های انتخابیه خود را دارند و برای همه فرانسوی های مقیم خارج از کشور، بقیه جهان به یازده حوزه تقسیم شده است. بنلوکس (بلژیک، هلند، لوکزامبورگ) چهارمین حوزه انتخابیه است. از نظر اندازه کوچک است، اما از نظر جمعیت زیاد است.

فرانسوی های مقیم خارج از کشور زودتر از رای دهندگان در سرزمین اصلی فرانسه و خارج از کشور رای می دهند. در بلژیک، دور اول رای گیری در 5 ژوئن و دور دوم در 19 ژوئن برگزار می شود. رای گیری در کنسولگری و سفارت فرانسه در بروکسل امکان پذیر خواهد بود. اما همچنین در آنتورپ، آرلون، شارلوا، گنت، لیژ، مونس، موسکورون، نامور، تورنای و واترلو. آدرس شعبه رای خود را در اینجا بیابید.

امکان رای دادن به صورت آنلاین نیز وجود دارد. دور اول سپس از 27 می تا 1 ژوئن برگزار می شود. دور دوم رای گیری الکترونیکی از 10 تا 15 ژوئن برگزار می شود.

رای دهندگانی که مایل به رای دادن از طریق پست هستند باید اطمینان حاصل کنند که نامه حاوی برگه رای باید حداکثر در تاریخ 3 ژوئن ساعت 6 بعد از ظهر و 16 ژوئن ساعت 6 بعد از ظهر برای دور دوم به پست کنسولی رسیده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *