ووت ون آئرت پیراهن سبز را فتح کرد: “برای هر امتیازی باید بجنگیم”

در طی تقریباً هفتاد سال، این بلژیکی‌ها هستند که بیشتر اوقات در تور رتبه‌بندی امتیاز را کسب کرده‌اند. از استن اوکرز (دوبار برنده) تا تام بونن، از طریق ریک ون لوی، ادی مرککس (سه بار)، والتر گادفروت، هرمان ون اسپرینگل، پاتریک سرکو، فردی مرتنز (سه بار)، اریک واندرائردن یا ادی پلانکارت، بسیاری از بهترین‌های ما قهرمانان پیراهن سبز را به خانه آورده اند. شادی که ویلی پلانکارت، ریک ون لیندن، رودی پینیج یا فرانک هاست نیز آن را تجربه کردند.

همزمان با خشک شدن لحظه ای استخر دوومیدانی ما، موفقیت ها کمتر شد. امسال، ووت ون آئرت، با تشویق سه شرکت موفق اول خود، آشکارا اعتراف می کند که می خواهد به نوبه خود این پیراهن سبز را برنده شود.

او می تواند همه چیز را در شروع چرخش به دست آورد …

بدون شوونیستی بیش از حد، بیایید تشخیص دهیم که ون آرت کارت های خوبی برای جانشینی مارک کاوندیش دارد. تا روز قبل از ورود به Super Planche des Belles Filles (پایان مرحله هفتم)، بلژیکی می تواند هر روز برنده شود. در مقابل ساعت در کپنهاگ، در باد یا در دوی سرعت در دو مرحله دانمارکی دیگر. مشت آن همچنین می‌تواند در کوه‌های کاله یا لانگ‌وی به علامت ضربه بزند و البته، یکی از موارد مورد علاقه بزرگ برای صحنه بردن سنگفرش‌ها به سمت آرنبرگ خواهد بود. بخش اول تور واقعاً می تواند به کامپینویز لبخند بزند و مهمتر از همه به او اجازه می دهد، اگر همه چیز در حال خندیدن است، از قبل ضربه ای وارد کند.

اما مراقب باشید، ما قبلاً این را می گفتیم، دوازده ماه پیش. در بریتانی، سپس در تایم‌تریال‌ها و حتی تا کوه‌های آلپ، فرصت‌های زیادی برای پیروزی وجود داشت و با این حال، در نهایت، در مرحله ونتو بود که کامپینوی‌ها پاداش تلاش‌های خود را در نیمه راه یافتند. درست است که او به دلیل حمله آپاندیسیت که او را در اوایل اردیبهشت مجبور به عمل جراحی کرده بود، دیر در برست شروع کرده بود. بلژیکی تور را با گلوله توپ به پایان رسانده بود. او پس از آن تا پاریس ناتوان بود، جایی که او با پیروزی در این مرحله کوهستانی، یک زمان و سرعت در شانزه لیزه یک هت تریک را به عنوان شگفت انگیز و نادر انجام داد.

این بار، از ارائه دوره 2022، فان آئرت روشن کرد که بردن پیراهن سبز را به یکی از اهداف اصلی خود در این فصل تبدیل خواهد کرد.

همانطور که او در بهار در پاریس-نیس و سپس در دوفین متوجه شد، سوارکار جامبو-ویسما رویای بردن یک یا آن مرحله در ماه ژوئیه را در سر می پروراند (او قبلاً شش بار در سه مسابقه پیشنهاد داده است) تا در نهایت پیراهن زرد را بپوشد. فقط برای یک روز، و سپس، مهمتر از همه، برای برنده شدن در رده بندی امتیاز. در فصول اخیر، این بازیکن بلژیکی نمی‌خواست یا نمی‌توانست شانس خود را بازی کند و به دنبال این پیراهن سبز رنگ باشد که به نظر می‌رسد برای ویژگی‌های متعدد او ساخته شده است.

در دوفین اخیر، در حالی که پریموز روگلیچ و یوناس وینگگارد بر حریفان خود تسلط داشتند، و همین امر به جوان دانمارکی اجازه داد تا مشخص کند که از بزرگتر اسلوونیایی خود کم‌تر نیست، و مطمئناً در کوهستان نیست، ون آئرت یک کپی عالی با دو موفقیت، دو مقام دوم، چهار روز لباس زرد و پیراهن سبز نهایی. او احتمالاً برای چنین نتیجه ای در تور امضا می کند.

“من انتظار دارم که تیم به من کمک کند تا پیراهن سبز را در تور به دست بیاورم، زیرا آنها می دانند که می توانند روی من در جستجوی ما برای پیراهن زرد حساب کنند.” آنتورپر را در این زمستان تکرار کرد.

از ترکیب دقیق “هشت” که توسط Jumbo-Visma در کپنهاگ ردیف شده است، می دانیم که آیا Wout van Aert کمکی کم، زیاد، زیاد خواهد داشت یا اصلاً از شرکای خود انتظار نخواهد داشت. همچنین درگیر مبارزه برای پیروزی نهایی است که برای حامیان مالی بسیار مهمتر است. اگر کریستف لاپورت، تسژ بنوت، ناتان ون هویدونک و یا مایک تونیسن، که همگی می‌توانند برای سه هفته کمک بسیار ارزشمندی به او کنند، حضور داشته باشند یا نه، ما متوجه علاقه‌ای که آموزش هلندی به او می‌دهد یا خیر. این پیراهن سبز رنگ به همین ترتیب، آیا ون آئرت باید مانند فرشته‌های نگهبان در دشت و شرپا در کوه‌ها برای دو نامزد سکو بازی کند، همانطور که اغلب در سه سال گذشته انجام داده است؟

Wout van Aert نیز به سرعت تأیید می کند که تبدیل کردن پیراهن سبز به یک هدف واقعی کار را پیچیده می کند. تصادفی نیست که یک دونده پرکار (34 پیروزی در مرحله) مانند مارک کاوندیش فقط دو بار برنده آن شد، در حالی که هر سال در ابتدا اعلام کرد که هدفش این نیست و در طول آزمایش خواهد دید که آیا دلیلی برای شرکت کردن وجود دارد یا خیر. علاقه به آن

سرعت های متوسط ​​نیز …

از آنجایی که ASO دوی سرعت های متوسط ​​را معرفی کرد و مهمتر از همه آنها را ارتقا داد (برای مدت طولانی آنها به سختی 6، 4 و 2 امتیاز برای پیراهن سبز ارائه می دادند در حالی که اکنون پانزده نفر اول از 20 به یک امتیاز می دهند) در حالی که پاداش هایی را که می توانستند تأثیر بگذارند حذف کرد. اهمیت و آشکار شدن آنها، باید در طول بیست و یک مرحله متمرکز شود. در مورد رده بندی کلی، مطمئناً کمی کمتر، مبارزه برای پیراهن سبز در واقع مستلزم تمرکز برای سه هفته است. این برای دونده‌ای با کالیبر Wout van Aert که نمی‌تواند و نمی‌خواهد دو دور دور را که دوندگان سرعت می‌توانند نادیده بگیرند، بیشتر است.

“آمیختن با دو سرعت متوسط ​​برای من تازگی دارد” او تصدیق می کند. “در سال‌های گذشته، در آستانه یک تایم آزمایشی، می‌توانستم خودم را نجات دهم و در دوی سرعت شرکت نکنم. این بار غیرممکن خواهد بود. مراحل تخت بسیار مجهز هستند، در پایان و در دوی متوسط. ما باید برای هر امتیازی بجنگم. از روز اول باید کاملاً درگیر باشم.”

اما، ما هر سال شاهد آن هستیم، پس از سه یا چهار مرحله، سوارکارانی که تصور می‌کردیم روی رده‌بندی امتیازی تمرکز کرده‌اند، می‌توانند با پیراهن سبز خداحافظی کنند، زیرا آنها در حال حاضر به طور قابل توجهی از کسانی که روی کلاه چرخ‌ها شروع کردند، عقب هستند. زیرا روش محاسبه کنونی به پیروزی، به ویژه در دو سرعت عظیم، امتیاز می دهد. بنابراین، چهار مرحله پیروز شده در سال گذشته برای مارک کاوندیش 200 امتیاز (4 برابر 50) به ارمغان آورد، در حالی که سه موفقیت ون آئرت فقط 90 امتیاز (50 و 2 در 20) را برای او به ارمغان آورد. با این حال، جمع آوری موفقیت تضمینی برای بازگرداندن لباس سبز در شانزه لیزه نیست. در سال 2009، همان مارک کاوندیش شش مرحله (!) را طی کرد اما با ده امتیاز کمتر از پیراهن سبز ثور هوشود در رده دوم قرار گرفت. با این حال، نروژی تنها یک مرحله را پشت سر گذاشته بود.

قهرمان بلژیکی (در هر صورت تا 26 ژوئن) اعتراف کرد، قبل از Critérium du Dauphiné، به طور خاص روی سرعت خود در طول دوره های آموزشی مختلفی که قبل و بعد از مسابقه مرحله فرانسه انجام داده بود، کار کرده است. ابتدا تا 30 مه در سیرا نوادا در مرکز آلتو رندیمینتویک مجموعه هتل نسبتاً اسپارتایی که به آماده سازی ورزشکاران سطح بالا اختصاص یافته است که قبل از المپیک بارسلونا ساخته شده است. سپس، پس از دوفین، در طول دوازده روزی که در Tignes گذراند، با همسرش سارا، ژرژ کوچک، هم تیمی هایش و خانواده آنها.

“من می خواهم در مسابقات سرعت در تور رقابتی باشم” کسی که از همان ابتدا با شرکت در مرحله اول در رون-آلپ مطمئن شد، قبل از اینکه روز بعد با یادآوری کوچکی مواجه شود، هنگامی که دیوید گاودو او را روی خط پرید، در حالی که دستانش را خیلی سریع بالا برده بود، توضیح داد. شانس بلژیکی شاید این است که امسال، پیش از این، حتی یک دونده سرعتی وجود ندارد که بالاتر از همه به نظر برسد. اگر کالب اوان، فابیو یاکوبسن یا دیلان گرونوگن، یا حتی جاسپر فیلیپسن و شاید حتی سام بنت، هر کدام یک یا دو مرحله برنده شوند، خطر خنثی شدن را دارند. در نسخه‌ای که علاوه بر این روی کاغذ فرصت‌های زیادی را برای دوندگان سرعت ارائه نمی‌کند، شاید بتوان مخالفان اصلی قهرمان سه‌گانه سیکلوکراس جهان را در جای دیگری به جز سریع‌ترین مردان معرفی کرد.

مایکل متیوز و چه کسی می‌داند، پیتر سیگان، تنها دو پیراهن سبز سابق که در شروع بازی خواهند بود، نیز به ویژه استرالیایی، استدلال‌های محکم، جنگ‌جویانه و منظم دارند. دقیقاً مانند مادس پدرسن، متی موهوریچ، برایان کوکوارد، الکساندر کریستوف و ژولیان آلافیلیپ، بسته به وضعیتی که فرانسوی پس از سقوط سنگین خود در لیژ-باستون-لیژ در آن قرار خواهد گرفت.

اگر او در ابتدا در یک ترکیب اینئوس باشد که با موفقیت گراین توماس در تور دو سویس جاه طلبی پیدا می کند، کسی که شاید سخت ترین رقیب ون آئرت با متیوز باشد، ایتن هایتر نام دارد. دومین بریتانیایی بر اساس امتیازات در دوفین، اما برنده همان رده بندی در رماندی و کوپی و بارتالی، جوان بریتانیایی تنها کسی است که یک سال در تور بریتانیا Wout van Aert را در یک رده بندی امتیاز شکست داده است.

“من یک دوره کمی سخت تر را ترجیح می دادم…”

آیا فان آئرت مطمئن خواهد شد که بداند متیو ون درپول روی پیراهن سبز نمی ماند و ترجیح می دهد روی موفقیت های احتمالی صحنه تمرکز کند؟

مشخص نیست، زیرا بلژیکی می داند که از هلندی منظم تر است. در پاریس-نیس، او شش مرحله از هشت مرحله را در سه مرحله برتر و چهار بار در دوفین به پایان رساند و یک مقام ششم و یک یازدهم را به این رکورد چشمگیر اضافه کرد. در بیست و دو مسابقه ای که امسال برگزار شد، Wout van Aert تاکنون 14 مکان بر روی سکو کسب کرده است، از جمله پنج موفقیت از جمله Nieuwsblad و E3 GP. بدون آلوده شدن به ویروس کرونا، او ممکن بود حتی بهتر از این هم عمل کند و به همین دلیل است که می‌خواهد موفقیت‌هایی را اضافه کند و سریال چشمگیر خود را در تور ادامه دهد. این از روز اول با زمانی که او در حال حاضر یکی از مدعیان بزرگ خواهد بود.

“من یک مسیر کمی سخت تر را ترجیح می دادم، اما اگر روز خوبی داشته باشم می توانم در کپنهاگ برنده شوم.”، او اعتراف می کند. “شما باید مسیر را کاملا بشناسید، بتوانید آن را با چشمان بسته انجام دهید. این مسیر در شهر است و پر از پیچ است، در این مسیر و در این فاصله، گانا مورد علاقه خواهد بود. اما من انگیزه خاصی برای برنده خواهم داشت، پیراهن زرد نیز در خطر است.”

و همچنین سبز…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *