500 میلیون یورو برای پروژه های جدید مسکن اجتماعی در بخش خصوصی

حدود 170000 خانواده در لیست انتظار برای دریافت خانه با اجاره کمتر به عنوان بخشی از پروژه مسکن اجتماعی هستند. دولت فلاندرز 1.1 میلیارد برای پروژه جدید برای حل این مشکل در نظر گرفته بود، اما معلوم شد که شرکت های مسکن اجتماعی فقط 660 میلیون استفاده کرده اند.

ماتیاس دیپندال، وزیر مسکن فلاندال (ملی‌گرا) پیشنهاد داد که بقیه پول نقد در اختیار شرکت‌های خصوصی قرار گیرد، اما با مقاومت شدید روبرو شد. اکنون، مصالحه ای حاصل شده است. توسعه دهندگان خصوصی به ایجاد مکان های بیشتر کمک خواهند کرد و یارانه دریافت خواهند کرد، اما فقط تحت شرایط سخت.

یک سوم خانه‌های یک پروژه جدید باید از قیمت‌های اجتماعی پایین برای مستاجران برخوردار باشند (توسعه‌دهندگان از اجاره منفی ۱ درصد برخوردار هستند). یک سوم از خانه ها باید با قیمت های کمتر از قیمت بازار عرضه شوند (آنها برای این بخش از توسعه 0 درصد اجاره بهای وام خود را می پردازند) و یک سوم می تواند خانه یا آپارتمان با قیمت های “عادی” باشد. برای دسته دوم، سازندگان خصوصی هیچ مزیتی ندارند.

مستاجران آینده نیز باید خواسته های خاصی را برآورده کنند. در عمل، آنها از اجاره ماهیانه حدود 100 تا 200 یورو کمتر از ارزش بازار برخوردار خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *