پادشاه و ملکه به جمهوری دموکراتیک کنگو می روند

این اولین دیدار پادشاه فیلیپ و ملکه ماتیلد از جمهوری دموکراتیک کنگو به عنوان پادشاه و ملکه و اولین دیدار پادشاه و ملکه بلژیک از مستعمره سابق در دوازده سال خواهد بود. همراه پادشاه و ملکه، نخست وزیر فدرال الکساندر دی کرو (لیبرال فلاندری)، وزیر کمک های توسعه فدرال مریم کیتیر (سوسیالیست فلاندری) و وزیر امور خارجه فدرال مسئول سیاست علمی، توماس درمین (سوسیالیست فرانسوی زبان) هستند.

آنها 7 روز آینده بسیار شلوغی خواهند داشت و بیش از 3500 کیلومتر در این کشور پهناور سفر خواهند کرد. لوبوباشی در جنوب و بوکاوو در شرق از جمله مکان هایی هستند که مورد بازدید قرار خواهند گرفت. عصر سه شنبه، زوج سلطنتی توسط رئیس جمهور تشیسکدی و همسرش برای یک شام خصوصی پذیرایی خواهند شد. چهارشنبه با گذاشتن تاج گل بر سر بنای یادبود جانبازان Force Publique آغاز می شود و در آنجا به آخرین بازمانده این یگان که در دو جنگ جهانی در قاره آفریقا شرکت داشت ادای احترام می شود.

پس از این، زوج سلطنتی بلژیک و رئیس جمهور کنگو از موزه ملی کنگو که در سال 2019 افتتاح شد، بازدید خواهند کرد.

خانواده سلطنتی بلژیک پس از بازدید از پروژه “KinEmploi” که حمایت مالی از بودجه کمک های توسعه بلژیک دریافت می کند، در یک ضیافت رسمی در Cité de l’Union Africaine شرکت خواهند کرد.

روز پنجشنبه تمرکز بر روی زنان با بازدید از بازار کمربند خواهد بود، جایی که تاجران زن پارچه های نمادین آفریقای غربی خود را می فروشند. در ادامه روز، میزگردی درباره حقوق زنان در فرهنگستان هنرهای زیبا برگزار خواهد شد.

این هیئت سپس پایتخت را به مقصد لوبوباشی در استان جنوبی کاتانگا ترک خواهد کرد. در آنجا از مدرسه بلژیکی و دانشگاه محلی بازدید خواهند کرد.

در بوکاوو، در استان شرقی کیوو جنوبی، پادشاه و ملکه از بیمارستان پانزی بازدید خواهند کرد. این بیمارستان که در سال 1999 تأسیس شد و توسط دکتر دنیس موکویگ جایزه صلح نوبل 2018 اداره می‌شود (آرشیو عکس)، در درمان قربانیان خشونت جنسی تخصص دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *