کارولین دزیر به دفتر برنامه ریزی پاسخ می دهد: “سطح دانش آموزان سنجیده شده است، در محدوده های معمول است.”

“من فرصت پیدا نکردم گزارشی که روز سه شنبه توسط دفتر دو پلان منتشر شد، که همچنین در طول توسعه هیچ تماسی با شرکت من نداشته است. وزیر آموزش، کارولین دزیر (PS)، منتظر واکنش به آخرین مطالعه موسسه پیش بینی، تحقیق و تحلیل سیاست های عمومی نشد.

«اینکه همه‌گیری تأثیری بر یادگیری داشته است، یک حرکت بزرگ نیست»، او قبول می کند. اما او به یاد می آورد: «در فدراسیون والونیا-بروکسل، رویکرد ترجیحی برای رویارویی با این چالش، تمرکز مجدد بر یادگیری بر روی موارد ضروری (یعنی مهارت‌هایی است که برای رفتن به سال آینده مهارت آنها ضروری است) و تأمین مالی دوره‌های اضافی اصلاح.”

وزیر همچنین می‌خواهد این یافته را رد کند که هیچ ابزار اندازه‌گیری استانداردی در طرف فرانسوی زبان وجود ندارد. “آزمون های صدور گواهینامه خارجی در ژوئن 2021 برگزار شد و برخلاف آنچه به نظر می رسد دفتر برنامه ریزی نشان می دهد، اندازه گیری سطح دانش آموزان در ششم ابتدایی، دوم متوسطه و ششم متوسطه را به صورت استاندارد امکان پذیر می کند.

تحقیقات در حال انجام است

با چه مشاهده ای؟ نتایج با وجود همه‌گیری در محدوده معمول است و این در حالی است که آزمایش‌ها با شرایط تطبیق داده نشده‌اند (این‌ها آزمایش‌هایی بودند که برای سال 2020 برنامه‌ریزی شده بودند، به دلیل کووید لغو شدند و قبل از همه‌گیری نوشته شده بودند). وزیر می افزاید که نتایج امسال بدیهی است که برای اندازه گیری تأثیر بحران در طول زمان به دقت مورد مطالعه قرار خواهد گرفت. تحقیقات همچنین برای تجزیه و تحلیل دقیق‌تر اثرات کووید بر نابرابری‌های آموزشی در حال انجام است.

“سرانجام، او نتیجه می گیرد، اصلاحات پیمان برای تعالی تدریس در پاسخ به مشکلات ساختاری تدریس ما ادامه دارد: سال تحصیلی آینده از این نظر بسیار مهم خواهد بود، با اجرایی شدن برنامه درسی اصلی مشترک جدید و حمایت شخصی از دانش آموزان در اول. و به طور خاص دوم ابتدایی. در پایان یادآور می شوم که در مجموع 90 میلیون یورو برای دوره های اصلاحی و حمایت آموزشی اختصاص یافته است: 36 میلیون در سال گذشته، 27 میلیون در سال جاری در مقطع ابتدایی و 27 میلیون یورو از طریق برنامه تاب آوری اروپا.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *