پارلمان فدرال اقدامات “بسته اساسی انرژی” را تصویب کرد

خانوارهایی که گرمایش گاز دارند ماهانه 135 یورو یارانه دولتی دریافت خواهند کرد. در همین حال، 61 یورو در ماه به هر خانواری که برق اصلی دارد (بنابراین تقریباً همه) تعلق می گیرد. این مبالغ به‌طور خودکار از قبض‌های انرژی کسر می‌شود. خانواده‌هایی که درآمد بالاتری دارند، حداقل بخشی از کمک مالی را از طریق مالیاتی که به صورت‌حساب مالیاتی آن‌ها اضافه می‌شود، پس می‌گیرند.

در همین حال، خانوارهایی که سیستم گرمایشی با سوخت نفت دارند، یک «چک نفت گرمایشی» به ارزش 300 یورو دریافت خواهند کرد. برای دریافت آنها باید قبل از پایان مارس 2023 به مرجع مربوطه مراجعه کنند.

همچنین قانونی برای کمک به کارآفرینان و کارفرمایان که در نتیجه بحران انرژی با مشکلات مالی مواجه هستند تصویب شد. آنها می توانند پرداخت تامین اجتماعی و سایر هزینه های نیروی کار غیر دستمزدی خود را برای سه ماهه سوم و چهارم سال 2022 و سه ماهه اول 2023 به حالت تعلیق درآورند. هدف از این کار جلوگیری از مواجهه شرکت ها با مشکلات جریان نقدی است. اقدامات مشابهی در طول بحران کرونا انجام شد.

لوایح تصویب شده عصر پنجشنبه در اسرع وقت در مجله دولتی بلژیک منتشر خواهد شد. این قانون به گونه ای نوشته شده است که می توان آن را به راحتی با یک فرمان سلطنتی تمدید کرد. چنین فرمانی می‌تواند مدت زمان اجرای اقدامات را طولانی‌تر کند یا سطح حمایت مالی ارائه شده را افزایش (یا کاهش) دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *