پارک‌های انتقال خودرو در اطراف بروکسل برای افزایش استفاده رایگان

بروز گزارش می دهد که مناطق پارک اند راید در اطراف بروکسل علیرغم قیمت بالایشان با موفقیت کمی روبرو شده اند.

هفت پارکینگ از این قبیل در اطراف منطقه بروکسل وجود دارد و بخش زیادی از فضای پارک آنها اغلب خالی می ماند. P+R (پارک و سواری) Ceria Coovi در اندرلخت 14 میلیون یورو هزینه داشت اما تنها با 2.5 درصد ظرفیت خود در سال گذشته مورد استفاده قرار گرفت.

در تلاشی برای تشویق کاربران بیشتر، پارک‌های ترانسفر خودرو برای مسافران کاملا رایگان می‌شود و هزینه یک پاس فصلی برای CycloParking سه چهارم کاهش می‌یابد، از 60 یورو به 15 یورو.

الکه وان دن برانت، وزیر حمل و نقل گفت: “با رایگان کردن P+R، ما می خواهیم مسافران و بازدیدکنندگان خود را به بروکسل تشویق کنیم تا در ورودی شهر پارک کنند و از حمل و نقل عمومی کارآمد ما استفاده کنند.”

علاوه بر این، نرخ‌های جدید پارکینگ دوچرخه تضمین می‌کند که تعداد بیشتری از ساکنان بروکسل و بازدیدکنندگان دوچرخه را انتخاب کنند. این دو گام رو به جلو است که منطقه ما را برای بازدیدکنندگانش قابل دسترسی تر و جذاب تر می کند و زندگی را برای ساکنانش خوشایندتر می کند.»

بلیط های فصلی پارکینگ در حال حاضر 60 یورو در سال به اضافه 1.50 یورو در روز استفاده می شود. نرخ برای بازدیدکنندگان گاه به گاه که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند نیز از 3 یورو به 0 یورو در روز کاهش می یابد اگر قبل از حرکت بلیط خود را در دستگاه پرداخت در پارکینگ اسکن کنند.

سایر تعرفه ها بدون تغییر باقی می مانند: ربع اول ساعت رایگان است، به اضافه 1 یورو در ساعت با حداکثر 15 یورو برای 24 ساعت و تعرفه ثابت 3 یورو بین ساعت 19:00 و 1:00.

مسافرانی که در بازه زمانی بین اعلام نرخ‌های جدید و اجرای آن‌ها، گذرنامه P+R خریداری می‌کنند، برای این مجوز بازپرداخت خواهند شد، اما این مبلغ به 1.50 یورو در روز یا 3 یورو برای کاربران گاه به گاه افزایش نمی‌یابد.

علاوه بر تخفیف کارت CycloParking از 60 یورو به 15 یورو برای پارکینگ امن دوچرخه، مکان دوچرخه های باری از 120 یورو به 30 یورو در سال کاهش می یابد.

دوچرخه‌سوارانی که بین 1 آگوست 2022 و تاریخ شروع موثر تغییر (گاهی در سپتامبر) برای جای پارک درخواست داده‌اند، مابه‌التفاوت به طور کامل بازپرداخت خواهند شد.

عکس: پارکینگ کووی، اندرلخت (c) ویلمین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *