پارکینگ‌های پارک و سوار بروکسل از 5 سپتامبر رایگان می‌شوند

پارکینگ‌های پارک و سواری که در جنوب و شرق بروکسل واقع شده‌اند تاکنون موفق نشده‌اند مسافران را متقاعد کنند که خودروهای خود را در حومه شهر رها کنند و بقیه سفر خود را با استفاده از وسایل نقلیه عمومی تکمیل کنند.

پارکینگ بزرگی که در کنار ایستگاه متروی کووی در اندرلخت ساخته شده و ساخت آن 14 میلیون یورو هزینه داشته است، یکی از نمونه های آن است. میانگین اشغال پارکینگ در سال گذشته فقط 2.5٪ بود.

دولت منطقه ای بروکسل در تلاشی برای تشویق مسافران بیشتری به ترک ماشین های خود در حاشیه شهر و سوار شدن به تراموا، اتوبوس یا مترو، اکنون تصمیم گرفته است که پارکینگ ها باید رایگان شود. این تصمیم بخشی از طرح منطقه ای گسترده تر حمل و نقل “حرکت خوب” است.

در حال حاضر کسانی که بلیت فصلی پارکینگ‌های پارک و سواری دارند، سالانه 60 یورو به اضافه 1.50 در روز که از پارکینگ‌ها استفاده می‌کنند، پرداخت می‌کنند. کسانی که بلیط فصلی دارند دیگر لازم نیست هر بار که پارک می کنند از کنار ماشین های پرداخت پارکینگ عبور کنند. قیمتی که برای کسانی که فقط گهگاه از پارکینگ‌های پارک و سواری استفاده می‌کنند از 5 سپتامبر در حال حاضر از 3 یورو در روز به 0 یورو در روز کاهش می‌یابد، مشروط بر اینکه بلیت حمل‌ونقل عمومی خود را قبل از ترک پارکینگ اسکن کنند.

رانندگانی که از هم اکنون تا 5 سپتامبر بلیط فصلی خریداری کنند 60 یورو به آنها بازپرداخت می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *