پروژه نیروگاه گازی Luminus در Seraing جایگزین پروژه Engie در Vilvoorde می شود.

پروژه نیروگاه گازی Luminus در Seraing اکنون جایگزین پروژه Engie در Vilvoorde در چارچوب اولین مزایده مکانیسم CRM شده است که باید امنیت عرضه را در کشور پس از بسته شدن پنج راکتور از هفت راکتور هسته‌ای تضمین کند. این را روز چهارشنبه الیا مدیر شبکه انتقال فشار قوی برق اعلام کرد. پروژه Engie در Vilvoorde که در اکتبر انتخاب شد، مجوز خود را تا مهلت 15 مارس دریافت نکرده بود، که نیاز به پیگیری داشت.اجرا مجدد) مکانیسم پرداخت ظرفیت (CRM) که پایان بخشی از ظرفیت هسته ای را جبران می کند.

“Lدولت فدرال دستور داده است که قرارداد با Engie را فسخ کند. این کارخانه اکنون با یک کارخانه گازسوز از Luminus در Seraing جایگزین شده است. همانطور که قانون پیش بینی کرده است، قیمت پیشنهادی مشابه قیمت مزایده اکتبر بود. لومینوس مجوز لازم را نیز دارد”الیا در بیانیه ای گفت.

قیمت مخفی نگه داشته شد

پروژه Seraing شامل یک واحد تولید گاز 805 مگاواتی جدید است که ظرفیتی مشابه 796.25 مگاوات پیش بینی شده در ویلوورد دارد.

این جایزه به دلیل انتخاب تنها یک نامزد به صورت عمومی اعلام نمی شود اجرا مجدد. به گفته Elia، از آنجایی که محرمانه بودن فایل های معرفی شده توسط Luminus و Engie دیگر رعایت نمی شود، یک نشریه بازار را مخدوش می کند. اپراتور سیستم انتقال برق در ولتاژ بالا اضافه می کند که هزینه کل CRM برای دوره تامین 2025-2026 فعلاً قابل تعیین نیست، زیرا یک مزایده جدید در سال 2024 برای همان دوره تحویل برگزار می شود.

برای وزیر انرژی Tinne Van der Straeten (گرین)، “این گام مهم دیگری در تامین امنیت تامین برق کشورمان، تضمین امنیت سرمایه گذاری برای مشاغل و تامین برق مقرون به صرفه برای شهروندان و مشاغل است.”. (بلگا)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *