پروژه های شهروندی تشویق شدند تا فضای سبز و آب بیشتری را به مرکز شهر بیاورند

بروز گزارش می دهد که کمیسیون جامعه فلاندری (VGC) می خواهد طبیعت و آب بیشتری را با پروژه نوسازی شهری محلی Groenblauw bxl وارد بروکسل کند. سازمان ها و شهروندان بروکسل می توانند پروژه هایی مانند هتل های حشرات، جعبه های گیاهان و مخازن آب باران را در محله خود راه اندازی کنند.

در زمین بازی مدرسه ابتدایی De Kleurdoos در Rue de la Braie یک مخزن با ظاهری آینده نگر وجود دارد که آب باران را از طریق ساخت لوله جمع آوری می کند. در مخزن، آب برای استفاده ذخیره می شود. آبی که استفاده نمی شود به آرامی در خاک رها می شود.

سیستم جمع آوری آب باران در مدرسه ابتدایی یکی از پروژه های مشارکتی Groenblauw bxl است که هدف آن ارتقای تنوع زیستی و زنجیره غذایی کوتاه در مرکز شهر است. سازمان‌ها و شهروندان می‌توانند ساختمان‌ها، نرده‌ها و فضاهای عمومی را با جعبه‌های آشیانه، هتل‌های حشرات، گیاهان یا درختان میوه مجهز کنند. VGC کمک هزینه سرمایه گذاری 250000 یورویی را از دولت فلاندری برای هماهنگی پروژه دریافت کرد.

الکه ون دن برانت (سبز)، وزیر مسئول تحرک، کارهای عمومی و ایمنی جاده بروکسل پایتخت می گوید: “با این پروژه مشارکتی نوسازی شهری، ما بر سرسبزی بیشتر محله ها و تقویت انسجام اجتماعی در محله های بروکسل تمرکز می کنیم.” منطقه.

“همه این مداخلات کوچک باعث ایجاد یک شهر دلپذیرتر می شود. به این ترتیب، ما همچنین به افراد بیشتری انگیزه می دهیم تا روی تنوع زیستی در محله خود کار کنند. همراه با مردم بروکسل، ما روی شهری پایدار و قابل زندگی کار می کنیم.”

Atelier Groot Eiland، انجمن حمایت اجتماعی مبتنی بر Quai du Hainaut، پروژه ها را اجرا، نظارت و هماهنگی می کند. در باغ سبزیجات انجمن، ساکنان بروکسل می توانند کارگاه های آموزشی در مورد پایداری را دنبال کنند، اما سازمان همچنین شبکه ای را برای ایجاد انگیزه در سایر سازمان ها و ساکنان بروکسل برای کاشت میوه و سبزیجات ایجاد خواهد کرد.

سازمان ها و شهروندانی که می خواهند پروژه ای را در محله خود راه اندازی کنند، می توانند اطلاعات و فرم های درخواست را در وب سایت Groenblauw bxl برای شروع و یافتن نمونه هایی از پروژه های جاری بیابند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *