پس از تجاوز جنسی دانشجوی دانشگاه ULB، ایمنی پردیس زیر سوال رفت

پس از چندین سال کمپین علیه تجاوز جنسی با هدف تحت فشار قرار دادن مقامات بروکسل برای انجام اقدامات بیشتر برای جلوگیری از جنایت و تضمین امنیت دانشجویان، یک دانشجوی 21 ساله در محوطه دانشگاه ULB مورد تجاوز قرار گرفت.

جنبش‌های آگاهی‌بخشی در چند سال اخیر به ویژه در گفتمان عمومی شیوع تجاوز جنسی علیه دانشجویان دانشگاه را مطرح کرده است، که قربانیان و متحدان مدت‌ها گفته‌اند که بدون مجازات می‌ماند و به خوبی از آن جلوگیری می‌شود.

یک مظنون 23 ساله که در مطبوعات با نام کوچک خود “یانیک” شناسایی شده است، قرار است روز جمعه در دادگاه حاضر شود و بروز گزارش می دهد که این مرد بی خانمان اخیرا از زندان آزاد شده و محکومیت های قبلی دارد.

پدر قربانی به La Dernière Heure گفت که عامل “از فقدان تدابیر امنیتی در محوطه دانشگاه آگاه بوده” و گفته می شود “در مسیر اصلی که دانش آموزان برای رسیدن به اتاق های مطالعه که توسط ULB در اختیار آنها قرار داده شده بود منتظر طعمه بودند”.

این حمله در حوالی ساعت 20:45 یک شب در اواخر دسامبر در پردیس لاپلین در ایکسل رخ داد.

پدر گفت: «او دخترم را گرفت و سپس در تاریکی مطلق او را چند متری به پایین مسیر کشید.

کمپین‌های آگاهی‌بخشی که اغلب توسط دانش‌آموزان هدایت می‌شوند، به صراحت خواستار روشنایی بیشتر در مکان‌های عمومی شده‌اند.

قربانی با آمبولانس به مرکز مراقبت ویژه قربانیان خشونت جنسی منتقل شد.

پدرش گفت: «این یک ضربه روحی و روانی عمیق است که او را تا آخر عمر تحت تأثیر قرار می دهد.

قربانی شکایتی را ارائه کرد که در نتیجه تحقیقاتی در مورد حقایق آغاز می شود، اما آمار تجاوز جنسی به طرز بدنامی گزارش نشده است، زیرا بسیاری از قربانیان بیش از حد آسیب دیده اند یا از طرح اتهام شرم دارند.

افلی بوفا، سخنگوی ULB به La Dernière Heure گفت: «به محض اینکه از حمله مطلع شدیم، مقامات دانشگاه با قربانی تماس گرفتند.

نگهبانان امنیتی هر روز از ایمنی پردیس های ما اطمینان می دهند و اقدامات امنیتی در طول رویدادها تقویت می شود.

بوفا گفت که دانشگاه مایل به اظهار نظر بیشتر “تا زمانی که تحقیقات در حال انجام است” نیست.

یکی از حراست‌های دانشگاه گفت که «در طول دوره امتحان، ما به طور متوسط ​​4 نگهبان در پردیس، 24 ساعته داریم»، اما اذعان داشت که «اینجا نیز بسیار بزرگ است، بنابراین هرگز نمی‌توانیم به طور کامل از این امر جلوگیری کنیم». .

افسران امنیتی می گویند مسیر اصلی که قربانی در آن راه می رفت روشن بود، اما قربانی به مکانی تاریک کشیده شد. پدر مقتول گزارش داد که او برای مدتی طولانی در جریان حمله به شدت خشونت آمیز فریاد می زد، اما هیچ کمکی نشد.

گفته می شود ملیت یانیک از ساحل عاج است و او سال گذشته به دلیل اسیدپاشی مرد بی خانمان دیگری و ضرب و شتم او با میله آهنی تا حد مرگ محکوم شد.

او پس از گذراندن 30 ماه زندان در آگوست 2022 آزاد شد.

Annemie Schaus، رئیس ULB گفت: “تمام افکار من با قربانی تجاوز جنسی وحشتناکی است که چند روز پیش در محوطه دانشگاه La Plaine رخ داد.”

ما به محض اطلاع از حمله با او تماس گرفتیم تا کمک و همدردی خود را ارائه دهیم. خشونت جنسی غیرقابل تحمل است. این دانشگاه چندین سال است که سیاست پیشگیرانه ای را برای مهار آن دنبال می کند. پردیس های دانشگاهی ما باید مکان امنی برای همه باشد.»

اما والدین مقتول به سرعت به این نکته اشاره می‌کنند که دانش‌آموزان سال‌هاست که برای ایمن‌تر کردن دانشگاه‌ها لابی می‌کنند.

والدین قربانی به رسانه ها گفتند: «پردیس لاپلین قبلاً موضوع شکایات متعددی از سوی دانشجویان دیگری بوده است که نگران نبود امنیت و خطر تجاوز هستند.

این اولین تجاوز جنسی نیست که در نزدیکی پردیس Ixelles رخ می دهد. در سپتامبر 2017، یک متجاوز سریالی به زن جوانی که در حال ترک یک مهمانی دانشجویی بود، پس از ظاهر شدن به عنوان راننده تاکسی، حمله کرد.

سال‌ها بعد، دانش‌آموزان همچنان خواستار تلاش‌های ایمنی و پیشگیری بیشتر هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *