پلیس آمریکایی به دلیل شلیک گلوله به پشت پسر 12 ساله متهم به قتل شد

افسر ادساول مندوزا، 26 ساله، که در ماه آوریل از نیروی پلیس اخراج شد، روز یکشنبه به دلیل مرگ توماس سیدریو 12 ساله در اوایل ماه مارس در محله ای از فیلادلفیا، شهری تاریخی در شمال شرقی آمریکا دستگیر و بازداشت شد. ایالات متحده بین واشنگتن و نیویورک.

لری کراسنر، دادستان فیلادلفیا در بیانیه‌ای گفت: او از جمله به “قتل عمد” متهم شده است.

مقامات در نشست خبری جزئیاتی از شرایط مرگ پسر جوان را بیان کردند.

افسر پلیس مندوزا، ملبس به لباس های غیرنظامی، در روز 1 مارس به همراه سه همکار دیگر خود یک ماموریت نظارتی را در ماشین بدون نشان آنها پارک شده در منطقه ای از فیلادلفیا انجام می دهد، شهری که مانند بسیاری از کلان شهرهای آمریکا با افزایش جرم و جنایت مواجه است.

پلیس با دیدن توماس سیدریو و یک نوجوان 17 ساله دیگر تصمیم می گیرد که در اطراف بلوک رانندگی کند. به گفته مسئولان زمانی بود که چراغ چشمک زن خود را روشن کردند که پسر 12 ساله به سمت خودروی آنها تیراندازی کرد.

پلیس سپس دو پسر را با پای پیاده تعقیب کرد، یکی از افسران بدون هدف گلوله ای شلیک کرد که آقای مندوزا سه بار به سمت توماس سیدریو شلیک کرد که متواری شد.

اما به گفته دادستان، که گفت که او فیلم های ویدئویی “بسیار سخت برای تماشا” دارد، این نوجوان قبلاً اسلحه خود را رها کرده بود “زمانی که افسر مندوزا سومین گلوله مرگبار را شلیک کرد”.

در نزدیکی قربانی خود، پلیس “می داند که توماس سیدریو – 12 ساله، پنج متر قد و پنجاه کیلو وزن – دیگر اسلحه خود را ندارد و دیگر نمی تواند به او آسیب برساند. اما با این وجود به پشت او شلیک می کند و او را می کشد”. آقای کراسنر

در بیانیه ای که نیویورک تایمز منتشر کرد، اتحادیه پلیس “اعتماد خود را به سیستم قضایی برای حمایت از حقوق قانونی این افسر برای محاکمه عادلانه” ابراز کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *