پلیس یک بیمار را در مرکز روانپزشکی بروکسل تیراندازی کرد

یک بیمار در یک کلینیک روانپزشکی در محله اوکل بروکسل پس از شلیک گلوله پلیس در حال واکنش به یک اغتشاش در بیمارستان جان خود را از دست داد.

پلیس به کلینیک فوندروی فراخوانده شد تا در موقعیتی مداخله کند که کارکنان گفتند نمی توانند آن را مدیریت کنند. قربانی که گفته می‌شود پرخاشگر بود، درگیر شد.

دفتر دادستانی بروکسل در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: «بر اساس اولین عناصر تحقیقات، بیمار مورد نظر، 49 ساله، چاقو حمل می کرد.

اولین گشت زنی در صحنه حاضر شد و به دلیل وضعیت آشفتگی و تهدیدی که فرد ارائه کرد، مجبور شد بلافاصله نیروهای کمکی را فراخواند.

در جریان عملیات، افسران پلیس درگیر موظف شدند از سلاح های خود استفاده کنند.»

این فرد از ناحیه بازو و سپس به شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفت. او مستقیماً به بیمارستان منتقل شد و حدود یک ساعت بعد بر اثر شدت جراحات جان باخت.

دکتر توضیح داد: “این مرد طبق قانون 26 ژوئن 1990 در مورد حمایت از بیماران روانی تحت فشار در بیمارستان بستری شد و تیم مجبور شد صبح با پلیس تماس بگیرد تا در هنگام یک دوره آشفتگی شدید او را کنترل کند.” Caroline Depuydt، معاون مدیر کل پزشکی ASBL Epsylon، که سایت Fond’Roy را اداره می کند.

دفتر دادستانی بروکسل بعداً به همراه یک کارشناس بالستیک و دیگر متخصصان برای بررسی شرایط رخ داده به صحنه آمد. تحقیقات رسمی آغاز شده است.

مدعی العموم افزود: «سرویس امداد پلیس برای قربانیان این خبر بد را به خانواده مقتول اعلام کرد و به مأموران پلیس که از این اتفاقات شوکه شده بودند، کمک های روانی ارائه شد».

چند ساعت پس از مرگ، کلینیک روانپزشکی فوندروی در بیانیه‌ای واکنش نشان داد: «اولویت ما ایجاد آرامش در بخش است که به شدت تحت تأثیر این رویداد دراماتیک قرار گرفته است.

این مؤسسه یک واحد کمک های روانی فوری برای کمک و حمایت از کارگرانی که ممکن است به آن نیاز داشته باشند راه اندازی کرده است.»

عکس: Laurie Dieffembaq/Belga

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *