پناهجویان برای کار در ساخت و ساز

صنعت ساختمان در حال حاضر حدود 20000 شغل خالی دارد. توافقنامه همکاری جدید تضمین می کند که بسیاری از پناهجویان می توانند توسط شرکت های ساختمانی پذیرفته شوند تا حداقل برخی از موقعیت هایی که در حال حاضر خالی هستند را پر کنند.

اولین طرح آزمایشی که در روز جمعه راه اندازی شد در یکی از سایت های ساختمانی شرکت ساخت و ساز Louis De Waele در بروکسل است. پروژه های آزمایشی دیگری نیز در والونیا و فلاندر راه اندازی می شوند. در مجموع 50 شرکت ساختمانی قبلاً گفته اند که از پناهجویان درخواست خواهند کرد.

دست اندرکاران می گویند که این طرح یک موقعیت برد-برد است که در آن به پناهجویان فرصت آموزش و اشتغال داده می شود، در حالی که کمبود نیروی کار که صنعت ساخت و ساز با آن مواجه است در حال رسیدگی است.

پناهجویان از 4 ماه پس از ارائه درخواست پناهندگی خود مجاز به کار هستند و تا زمانی که روند پناهندگی آنها ادامه دارد می توانند به کار خود ادامه دهند.

منشور اخلاقی به منظور جلوگیری از کار اعلام نشده و سایر تخلفات در قرارداد همکاری گنجانده شده است. همه شرکت‌های درگیر باید قوانین اجتماعی را رعایت کنند و باید همان دستمزد را به پناهجویان بپردازند که هر کارمند دیگری.

شرکت‌های ساختمانی به لطف یک کمپین اطلاعاتی و آگاهی‌بخشی، روزهای کاری و جلسات اطلاعاتی که در مراکز پناهندگی برگزار می‌شود، می‌توانند با پناهجویانی که به شغل علاقه‌مند هستند، در تماس باشند. افرادی که مایل به کار هستند بر اساس میزان تحصیلات، مدارک تحصیلی، مهارت های زبانی و داشتن گواهینامه رانندگی مورد بررسی قرار می گیرند. بر این اساس یا کاری به آنها پیشنهاد می شود که می توانند بلافاصله شروع کنند یا آموزش داده می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *