چه کسی واجد شرایط برای تعرفه اجتماعی قیمت انرژی است؟

خانوارها و مجردها با مزایای بسیاری از جمله حداقل درآمد تضمین شده (لیفلون) و کمک هزینه برای افرادی که از نظر ذهنی یا جسمی دچار مشکل هستند، همگی واجد شرایط هستند و همچنین افرادی که در مسکن اجتماعی زندگی می کنند. در طول همه‌گیری، دولت فدرال به طور موقت تعرفه اجتماعی را برای افرادی با درآمد کم که واجد شرایط افزایش بازپرداخت مراقبت‌های بهداشتی از صندوق سلامت هستند، تمدید کرد.

افزایش بازپرداخت (verhoogde tegemoetkoming) به این معنی است که شما هزینه کمتری را نزد پزشک، داروها و زمانی که در بیمارستان بستری هستید، پرداخت خواهید کرد. برخی از دسته ها از جمله حقوق بازنشستگی با درآمد کم به طور خودکار واجد شرایط هستند. سایر افراد کم درآمد باید درخواست دهند.

تخمین زده می‌شود که نیمی از افرادی که واجد شرایط دریافت بازپرداخت بالاتر از صندوق‌های بهداشتی هستند، آن‌ها را دریافت نمی‌کنند زیرا نتوانسته‌اند درخواست دهند.
این همچنین به این معنی است که آنها نمی توانند تعرفه اجتماعی برای قراردادهای انرژی دریافت کنند.

ویم ون لنکر، استاد مددکاری اجتماعی و سیاست اجتماعی در دانشگاه لوون: «دولت به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها برای آسیب‌پذیرترین افراد است. تعرفه اجتماعی انرژی یکی از این روش‌ها است، اما وقتی می‌بینید نیمی از افرادی که واجد شرایط بازپرداخت بالاتر از صندوق سلامت هستند، آن را دریافت نمی‌کنند، می‌بینید که مشکلی وجود دارد.

تخمین زده می شود که 70 درصد از جمعیت فعال در گروه سنی 18 تا 64 سال که واجد شرایط دریافت کمک های بیشتر از صندوق های سلامت هستند، درخواست نکرده اند. در میان بازنشستگان این رقم 40 درصد است.

ما به بازپرداخت بالاتر برای مراقبت های بهداشتی نیاز داریم که تا حد امکان به طور خودکار اعطا شود. صندوق‌های بهداشتی باید حمایت شوند تا فوراً ببینند چه کسی واجد شرایط است اما درخواست نداده است.» Van Lancker می‌گوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *