چگونه بفهمم آبله میمون دارم؟

ویروس آبله میمون مربوط به آبله کوچک است که در دهه 80 ریشه کن شد. واکسن آبله کوچک نیز در برابر این بیماری محافظت می کند. ون رانست می گوید: «این یک محافظت مادام العمر است».

ویروس از طریق تماس نزدیک منتقل می شود، اما مشخص نیست که آیا قرار گرفتن در یک اتاق با یک فرد آلوده برای آلوده شدن کافی است یا خیر. تحقیقات زیادی هنوز مورد نیاز است. Van Ranst همچنین تأیید می کند که آبله میمون می تواند در نتیجه تماس جنسی منتقل شود.

اکنون دانشمندان در حال تعیین توالی ویروس هستند. قبلاً به عنوان نوع غرب آفریقا شناخته شده است که ده برابر کمتر از نوع آفریقای مرکزی کشنده است.

پروفسور ون رانست تأیید می کند که تولید واکسن های آبله کوچک به دلیل نگرانی از تروریسم بیولوژیکی در مناطق عادی از سر گرفته شده است. برخی از کشورها مانند ایالات متحده سفارش داده اند. تعداد موارد در لحظه آنقدر کم است که نمی توان یک کمپین واکسیناسیون را تضمین کرد، اما ممکن است تغییر کند.

متأسفانه، واکسیناسیون علیه آبله مرغان هیچ گونه محافظتی ایجاد نمی کند. آبله میمون یک ویروس DNA است، در حالی که آبله مرغان یک ویروس تبخال است و به هیچ وجه مرتبط نیست.

پروفسور ون رانست همچنین می گوید هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم این ویروس در بین مردان همجنس گرا مسری تر است. این بیماری در این مرحله اولیه در بین این گروه شیوع بیشتری دارد، اما دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم این ویروس تخصص خاصی دارد. من باور ندارم که برای مدت طولانی به این شکل باقی بماند: دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم دیگران نمی توانند آن را دریافت کنند. ما نباید همان اشتباهی را که با ایدز انجام دادیم مرتکب شویم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *