کلاهبرداران حساب های بانکی به طور فزاینده ای نوجوانان را در تلاش های فیشینگ هدف قرار می دهند

از آنجایی که تعداد تهدیدات سایبری با آنهایی که در بلژیک زندگی می کنند رو به افزایش است، جوانان و نوجوانان به طور فزاینده ای خود را هدف قرار می دهند.

بر اساس نظرسنجی اخیر SurfShark، یک شرکت حفاظت از حریم خصوصی، تعداد تهدیدات سایبری در بلژیک در هفته منتهی به جمعه سیاه 440 درصد افزایش یافته است.

این شرکت دریافت که بلژیک دارای نرخ تهدید 40 است که 149 درصد بالاتر از میانگین جهانی است.

اما در حالی که کلیشه‌ها در مورد آسیب‌پذیری بزرگسالان مسن‌تر و کمتر دانش دیجیتال در مورد تهدیدات سایبری فراوان است، جوانان اکنون به اهداف اصلی تبدیل می‌شوند.

لو سوآر گزارش می دهد که تلاش ها برای کلاهبرداری از حساب های بانکی و کارت ها دوبرابر تعداد بلژیکی ها را نسبت به سال گذشته تحت تاثیر قرار داده است و شبکه های رسانه های اجتماعی محبوب جوانان در حال تبدیل شدن به محل جذب افراد کلاهبردار هستند.

فدراسیون بخش مالی Febelfin هشدار می دهد که پیام هایی از طریق فیس بوک، اینستاگرام و TikTok ارسال می شود تا از جوانان کلاهبرداری کند. در برخی موارد حتی در خیابان به اهداف نزدیک می شود.

کلاهبرداری ها شامل تقلب در سرمایه گذاری، تقلب در صورت حساب یا افرادی است که وانمود می کنند برای امور مالی به کمک نیاز دارند که منجر به سرقت می شود. گاهی اوقات از مردم خواسته می‌شود که اطلاعات مالی خود را در یک وب‌سایت تقلبی که شبیه به وب‌سایت رسمی بانکشان است، ثبت کنند، به عنوان مثال برای جایگزینی کارتی که ظاهراً منقضی شده است.

هدف عموماً سرقت پول قربانی یا “شستن” پول های کثیف با استفاده از قربانی به عنوان قاطر است.

بر اساس مطالعه‌ای که روی نمونه‌ای متشکل از 2164 نفر انجام شد، حدود 71 درصد از بلژیک‌های بالای 16 سال در شش ماه گذشته با پیام فیشینگ مواجه شده‌اند.

این دو برابر سال قبل (34٪) است و 8٪ از افراد تحت تأثیر کلاهبرداری قرار گرفته اند، درصدی که برای گروه سنی 16 تا 30 سال به 11٪ افزایش می یابد.

به نظر می رسد جوانان هدف ایده آلی برای فیشینگ هستند، به طوری که 25 درصد از آنها می گویند که حتی در مورد این کلاهبرداری نشنیده اند و 13 درصد اذعان کرده اند که اگر بانکشان از آنها بخواهد آماده هستند تا پین و شماره کارت خود را بدهند (بانک هرگز از آنها درخواست نخواهد کرد. مشتری برای این اطلاعات خارج از یک تراکنش ایمن)، در مقایسه با 3٪ افراد 31-79 ساله.

ایزابل مارچند، سخنگوی فبلفین، گفت: «بومیان دیجیتال، که اغلب از تلفن های هوشمند خود استفاده می کنند، در واقع در زمینه حفاظت از داده های شخصی خود به صورت آنلاین چندان آموزش دیده نیستند.

تخمین زده می شود که 16 درصد از افراد 16 تا 30 ساله می گویند که مخالف قرض دادن کارت و کد بانکی خود به فردی که نمی شناسند در ازای پول، که آنها را به یک “قاطر مالی” برای مجرمانی تبدیل می کند که به دنبال پولشویی هستند. منابع مالی.

از هر 10 جوان یک نفر می گوید که قبلاً توسط چنین جنایتکارانی (در مقایسه با 6٪ در سال گذشته) با آنها تماس گرفته شده است.

فبلفین گفت: «تقریباً از هر 10 نوجوان هشت نفر نمی‌دانند قاطر مالی چیست، که به خودی خود یک مشکل است و آنها را به اهداف آسانی تبدیل می‌کند».

فدراسیون برای کمپینی برای افزایش آگاهی در مورد این مشکل، شهادت هایی از کودکان و والدین جمع آوری کرد.

آنها گزارش می دهند: «این کلاهبرداری دو نوع است: یا استخدام از طریق ویدئوها و پیام ها در شبکه های اجتماعی مانند اسنپ چت و تیک تاک انجام می شود، یا زندگی در مکان های مهمانی، نزدیک ایستگاه های قطار و اطراف مدارس.

فراتر از عواقب بالقوه مالی دزدیده شدن پول خود، یک قاطر را می توان مسئول پولشویی دانست، به این معنی که در خطر جریمه های سنگین و حتی مجازات زندان، همراه با به خطر افتادن روابط بانکی مادام العمر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *