کوئن اسکورز، اقتصاددان معتقد است که مشکل تورم به زودی کاهش خواهد یافت: “تورم فعلی بیش از حد ارزیابی شده است”

کوئن اسکورز در برنامه امور جاری “Terzake” در کانال دوم VRT Canvas صحبت می کرد. در روز جمعه، مشخص شد که تورم در ماه اکتبر به 12.27 درصد رسیده است: قیمت کل محصولات در اکتبر 2021 12.27 درصد افزایش یافته است. این به ویژه انرژی و غذا هستند که عوامل مؤثر هستند. این رقم بالاترین میزان از اوایل دهه هفتاد است.

اسکورز می‌گوید: “البته این بسیار بالا است. بسیاری از موارد ناشی از قیمت انرژی است. اما اکنون حداقل تا حدی کاهش می‌یابد. ما انتظار داریم که بخشی از رقم تورم در آینده به میزان قابل توجهی کاهش یابد.”

پروفسور می افزاید: ما نباید از این بترسیم که تورم مانند هلند به 17 درصد برسد. برعکس، او انتظار دارد که مشکل کاهش یابد. “من فکر می کنم در حال حاضر تورم بیش از حد برآورد شده است. این به این دلیل است که تامین کنندگان انرژی همچنان قیمت های خود را افزایش می دهند در حالی که هزینه آنها در حال کاهش است. ما می بینیم که هم گاز و هم برق در بازارهای بین المللی ارزان تر می شوند. بنابراین بخشی از تورم باید کاهش یابد. پایین.”

افزایش قیمت در 12 ماه گذشته را می توان به راحتی توضیح داد: تقاضا پس از کرونا به میزان قابل توجهی افزایش یافت. تدارکات نتوانست دنبال شود. Schoors توضیح می دهد که علاوه بر آن، جنگ در اوکراین شروع شد که مشکلات را تشدید کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *