کوهنوردی برای سلامتی شما مفید است: فواید ورزشی که در حال افزایش است

ورزش جدید المپیک و سازگار با محیط زیست: کوهنوردی سرفصل خبرها شده و به شهر می آید. مکان ها و شهرداری های بیشتری این فعالیت را ارائه می دهند که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان قابل دسترسی است.

برای سلامتی خیلی خوبه. قدرت ماهیچه ها و استقامت آنها را افزایش می دهد، یعنی توانایی آنها را برای انقباض طولانی مدت. تمرین کوهنوردی باعث رشد عضلات بازوها، ران ها و شانه ها به منظور بالا رفتن از دیواره، همچنین باسن، پشت و شکم می شود، به ویژه با مجبور کردن آنها به مدت طولانی منقبض باقی بمانند.

روی نرمی و انعطاف پذیری کل بدن اثر می گذارد.

این روان‌گردانی را بهبود می‌بخشد، زیرا از شما می‌خواهد دست‌ها و پاهای خود را مستقل کار کنید و حرکات خود را به خوبی هماهنگ کنید.

او همچنین سر را ماهیچه می کند! بله، هنگام صعود مغز هم کار می کند! دکتر کاتلین بوژولی، پزشک فدرال فدراسیون کوه‌نوردی و کوهنوردی فرانسه می‌گوید: «برای صعود در ایمنی کامل و اطمینان از کسانی که همراهی می‌کنند، باید متمرکز بمانیم، استراتژی و پیش‌بینی نشان دهیم.» مغز را برای تجزیه و تحلیل و پردازش اطلاعات بصری آموزش می دهد.

به لطف جفتی که توسط کسی که صعود می کند و کسی که آن را تضمین می کند، همکاری و کمک متقابل را ترویج می کند.

به سوزاندن کالری کمک می کند. یک ساعت کوهنوردی بسته به سختی دیواری که قرار است بالا برود، 540 تا 750 کیلو کالری هزینه دارد.

به مبارزه با سرگیجه کمک می کند. دکتر Bojoly اطمینان می دهد: “با تمرین کوهنوردی، در ایمنی کامل به لطف مهارها و طناب ها، ترس خود را از ارتفاع بدون خطر آزمایش می کنید.” در پایان روز، یاد می گیرید که فوبیای خود را مدیریت کرده و بر آن غلبه کنید.

همینطور برای مدیریت استرس این فعالیت بدنی یک خروجی عالی برای استرس است. هنگامی که کوهنورد روی صعود خود متمرکز می شود، سر خود را صاف می کند و باید خونسردی خود را حفظ کند. به عنوان یک امتیاز، این فعالیت به شما امکان ترشح اندورفین، هورمون رفاه را می دهد.

چه کسی می تواند آن را انجام دهد؟ انجام این ورزش در هر سنی امکان پذیر است به شرط اینکه از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار باشید. مبتدیان باید تمرین را با یک مربی واجد شرایط شروع کنند تا اصول اولیه این ورزش و همچنین قوانین ایمنی را بیاموزند. کودکان می توانند از 3 تا 4 سالگی شروع کنند.

برای چه کسی منع مصرف دارد؟ برای کسانی که از بیماری های زیر رنج می برند: مفاصل دردناک. همه آسیب شناسی های ستون فقرات با عواقب عصبی بالقوه. عواقب شکستگی های ستون فقرات یا فشرده سازی مهره ها؛ آسیب شناسی مفصلی با خطر دررفتگی (شانه)؛ تمام بیماری های نامتعادل قلبی و عروق کرونر؛ فشار خون بالا درمان نشده؛ آریتمی های حمله ای؛ حوادث عروقی مغز؛ سابقه پنوموتوراکس خودبخودی؛ مصرف مواد یا داروهایی که ممکن است قضاوت را مختل کند یا رفلکس ها را کاهش دهد. صرع نامتعادل؛ سندرم های روانی ناپایدار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *