گفتن داستان با هنر: بلز پاتریکس در Grand Place Hilton بروکسل نمایشگاه می‌کند

نمایشگاه یکساله هنرمند فرانسوی-بورکینابی بلز پاتریکس در هیلتون گراند پلیس نشان دهنده دومین همکاری بین هتل و یک هنرمند مستقر در پایتخت است.

گذشته نگر نمایشگاه 2023 شامل حدود 30 اثر شامل سه دهه در حرفه ای است که با سفر – عمدتاً در قاره آفریقا – و تبادل انسان و خلق مشترک تعریف شده است.

این یکی از دلایلی است که چرا نقاشی ها در خانه در یک هتل بین المللی ظاهر می شوند که پس زمینه ای شلوغ با حرکت مداوم مردم است. در مقابل ایستگاه قطار مرکزی واقع شده است و تنها در یک قدمی Grand Place و انبوهی از گردشگران است.

از پذیرایی هیلتون گرفته تا رستوران آن در لابی آتریوم، بار، راهروها و گوشه‌ها و گوشه‌های مختلف، آثار هنری پاتریکس رنگ و بافت را تزریق می‌کنند و در عین حال انعکاس را جذب می‌کنند. آثار هنری در مقیاس بزرگ، از انتزاع گرفته تا فیگوراتیو و کلاژ، عشق به طبیعت و حس عمیق انسانیت را منتقل می‌کنند و در عین حال انرژی عفونی را از خود بیرون می‌دهند.

در میان این مجموعه، مناظر و مناظر دریایی در پالت هایی با رنگ های محدودتر دیده می شود. بالای دریا (تصویر بالا) تضاد رنگدانه ها و رزین را روی پارچه بافته ترکیب می کند تا اثری بافت با رنگ های آبی و خاکی ایجاد کند. این لمس سبک لمسی به کلاژهای دیگری که از تکنیک‌های متعدد استفاده می‌کنند نیز گسترش می‌یابد، نتیجه می‌گوید که پاتریکس عمدتاً خودآموز است.

او بسیاری از داستان های پشت آثارش را بازگو می کند. در طول زندگی حرفه‌ای‌ام، غنای دنیای مادی را کشف کرده‌ام. آثار فیگوراتیو من با آثار دیگری که تا حدی یا کاملاً انتزاعی هستند و همچنین با نقاشی های دیواری که بیشتر نمادین هستند معاشقه می کنند. هنر مانند زندگی است: امکانات بی پایان هستند.

Hilton_Patrix Blaise (12)

در او قلمروها سریال‌هایی که در سنگال نقاشی شده‌اند، با رنگ‌های زنده صحنه‌هایی به ظاهر گیج‌کننده را نشان می‌دهند. با بررسی دقیق تر، پیکرهای کوچک انسانی آشکار می شوند که در این آشفتگی گم شده اند. هنرمند همچنین وسعت و برتری طبیعت را با استفاده از مواد آلی تداعی می کند. یادآوری از جایگاه انسان در اکوسیستم

پاتریکس که در پاریس به دنیا آمد، در اوایل کارش به سمت مردم و زیبایی های غرب آفریقا جذب شد. او پس از 20 سال زندگی در بورکینافاسو به همراه خانواده خود به اروپا بازگشت. اولین بندر مورد نظر آنها جزیره لامپدوزا در ایتالیا بود که یک نقطه اصلی ترانزیت مهاجران از آفریقا است. او به یاد می آورد که این دیدار با حمله 11 سپتامبر در نیویورک مصادف شد، “یک لحظه نمادین”. او با ارائه مجموعه‌ای از پرتره‌ها، از جمله یکی از پیشخدمت رستوران که مهاجران گمشده در دریا را نجات می‌دهد، توجه را به چشم‌های مرد جلب می‌کند که حس وحشت و ناامیدی را منعکس می‌کند.

هیلتون_پاتریکس بلیز

علیرغم صحنه هایی که منعکس کننده از دست دادن یا جابجایی انسان است، موضوعی از همزیستی هماهنگ در آثار او نیز وجود دارد. پاتریکس به عنوان یک معلم با تجربه، مدتهاست که فرآیندهای خلاقانه مشترک را دنبال می کند. مفهوم Socia(B)le Art او شامل مشارکت هنرهای بصری در زمینه های اجتماعی، تجاری و شهری است. به همین دلیل است که او در سطح محلی با کارگاه ها و رویدادهای دیگر که ارزش اجتماعی و مشارکتی هنر را ترویج می کند، فعال است.

روابط همچنین در مرکز همکاری او با هیلتون قرار دارد. 30 اثر توسط هنرمند و مدیر هتل الن دبوک انتخاب شدند. این جفت به سرعت بر سر عشق مشترک خود به سفر پیوند می خورند.

Deboeck می‌گوید: هدف این گذشته‌نگر انتقال پیامی واقعی فراتر از بازاریابی هنر است. “هر بخش مستقیماً با نمایشگاه درگیر است: آشپزخانه از طریق سرآشپز ما، اما همچنین دفتر جلو و کارکنان ما مسئول سمینارها.”

وینسنت ماسون به همراه بیز پاتریکس

رابطه بین پاتریکس و سرآشپز وینسنت ماسون، که بر رستوران غذای سنترو سلطنت می کند، کلید پروژه بود. سرآشپز برای نشستن از استودیوی هنرمند در سنت ژیل بازدید کرد، زمانی که از او دعوت شد به پاتریکس روی زمین بپیوندد تا طرح های اولیه پرتره ظریف و در عین حال ماهرانه را بپیوندد.تصویر شده است در بالا) که روی جلد منو را زیبا می کند.

حالت کار معمولی هنرمند، سرآشپز را منصرف نکرد، او نیز به نوبه خود برخی از سبک پاتریکس را در منوهای خود گنجانده است، و یک عنصر خلاقانه اضافی به آشپزی اضافه می کند که در عین احترام به ریشه های نرماندی و تأثیرات بلژیکی خود، کیفیت و مواد تازه را ارتقا می دهد.

این یک تلفیق هنری است که در طول مدت نمایشگاه ادامه خواهد داشت.

تمامی آثار بلز پاتریکس برای فروش یا اجاره موجود است. یک کد QR با اطلاعات توضیحی هر کدام را همراهی می کند.

گذشته نگر نمایشگاه 2023
تا دسامبر 2023
میدان بزرگ هیلتون بروکسل
Carrefour de l’Europe 3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *