شراب بلژیکی در سال 2022 به رشد بی سابقه ای دست یافته و شهرت خود را افزایش می دهد

محبوبیت شراب بلژیکی همراه با تولید آن در حال افزایش است: به گزارش RTBF، 3 میلیون لیتر شراب توسط 254 شراب‌ساز این کشور در سال 2022 تولید شد.

سال گذشته یک سال استثنایی برای کشت شراب بود. در حالی که شرایط آب و هوایی بیش از حد مطلوب بود، صنعت محلی با تعداد افراد و شرکت هایی که وارد تجارت شراب شدند، تقویت شد.

در گذشته، افراد کمی روی شراب بلژیکی در مقایسه با رقبای فرانسوی یا ایتالیایی شناخته شده آن شرط بندی می کردند. اما اکنون شهرت آن در داخل و خارج از کشور در حال شکوفایی است.

یکی از این تاکستان ها Château de Bioul در استان نامور است. ونسا وکسلر، مالک آن می گوید که متخصص در شراب های طبیعی است و فروش آن را در نیویورک آغاز کرده است. “من با خانمی آشنا شدم که علاقه زیادی به شراب ها و بیودینامیک ما دارد.”

مشتری آمریکایی آنقدر مشتاق انواع انگور بلژیکی بود که یک پالت کامل سفارش داد. وکسلر می‌گوید، حتی اگر این یک صادرات یکباره بود، «Château de Bioul هیچ قصدی برای تهاجم به بازار جهانی ندارد،» این تجارت خوشایند بود.

با 11 هکتار وسعت در اطراف قلعه خود در دره میوس، این تاکستان عمدتاً شراب سفید و گازدار تولید می کند. از زمانی که 10 سال پیش راه اندازی شد، از قدرت به قوت خود گذشت، همچنین رویدادها را سازماندهی کرد و اجرا کرد تورهای با راهنما و رستوران.

عکس: ونسا و اندی وکسلر © Chateau de Bioul

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *