یک مورد آبله میمون در بلژیک تشخیص داده شد

از ابتدای ماه جاری، افراد در بریتانیا، اسپانیا، پرتغال، ایتالیا، سوئد، کانادا و ایالات متحده به آبله میمون مبتلا شده اند. اکنون بلژیک به فهرست کشورهای مبتلا به ویروس اضافه شده است.

خانم بروسیوس به VRT News گفت: “این فردی است که با شکایت پزشکی به ما در آنتورپ مراجعه کرد. نمونه‌ها گرفته شد و برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاهی در هلند فرستاده شد. امروز عصر تایید شد که این ویروس آبله میمون است. فرد مربوطه. بیماری جدی نیست.»

این احتمال وجود دارد که مورد دوم وجود داشته باشد، شریک زندگی فردی که قبلاً به این ویروس مبتلا شده است. علائم مشابهی دارند. با این حال، هنوز باید تایید شود که آیا آنها آبله میمون دارند یا خیر.

از فرد آلوده خواسته شد تا جدا شود. خانم بروسیوس “بر اساس داده‌های موجود در حال حاضر، مسری بودن ویروس بین افراد محدود است. تنها پس از تماس نزدیک طولانی‌مدت گسترش می‌یابد. احتمال اینکه به طور گسترده در بین جمعیت گسترش یابد بسیار کم است، اما ما وضعیت را از نزدیک زیر نظر داریم.” گفت.

تاکنون هیچ مورد مرگ و میر ناشی از آبله میمون در اروپا گزارش نشده است. در آفریقا که ویروس بسیار شایع تر است، میزان مرگ و میر در میان افراد مبتلا به آبله میمون بین 1 تا 11 درصد متغیر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *