120 زن نامه سرگشاده ای را در محکومیت تبعیض جنسی در سیاست بلژیک امضا کردند

بیش از 120 زن نامه سرگشاده ای را در محکومیت تبعیض جنسی در سیاست امضا کرده اند که سپس به روزنامه بلژیکی De Standaard ارسال شد.

این محکومیت ناشی از شکایتی است که سال گذشته توسط سیهامه هادیویی (اکولو) زن بزرگ شاربیک علیه همکار خود میشل دی هرد (دفی) با ادعای تجاوز جنسی ارائه شد.

هادیویی مدعی شد که در جریان جلسه شورای شهر در اکتبر گذشته، دی هرد در گوش او نظری در مورد سینه هایش زمزمه کرد و دستش را بین پاهای او گذاشت. به طور جداگانه، یک دانشجوی کارآموز دی هرد را به تجاوز جنسی متهم کرده است.

دی هرد تا هفته گذشته از کناره گیری از سمت خود امتناع کرد و شورای شهر نتوانست بدون رضایت او را مجبور به کناره گیری کند.

کسانی که نامه علیه تبعیض جنسیتی در سیاست را امضا کردند عمدتاً زنان درگیر در سیاست هستند، از جمله معاون نخست وزیر پترا دو سوتر (گروئن)، رئیس سنا استفانی دوهوز (VLD باز)، وزیر بروکسل، الکه وان دن برانت (گروئن)، نماینده پارلمان Vooruit. کاتیا سگرز و لوته استوپس (گروئن) عضو پارلمان بروکسل که متن نامه را با هم نوشتند. حدیویی خود یکی از آغاز کنندگان آن بود.

در این نامه آمده است: «ما از جهان سیاسی می خواهیم که مسئولیت خود را در قبال خشونت جنسی، جنسی و روانی توسط مقامات دولتی بپذیرد.

«بسیاری از مردم روزانه با چنین خشونت هایی روبرو می شوند. تاثیر آن بر سلامت یا زندگی خصوصی دیگر مورد سوال نیست. وقتی این خشونت در مکان‌هایی رخ می‌دهد که تصمیم‌گیری می‌شود، دموکراسی ما را به خطر می‌اندازد.»

این نامه توضیح می دهد که «دنیای سیاسی توسط مردان و برای مردان طراحی شده است» و فرهنگ حرفه ای خود مملو از تبعیض جنسی است.

“باید تغییر کند. در این نامه آمده است: ما باید از خشونت جلوگیری کنیم، از قربانیان محافظت کنیم و بتوانیم مجرمان ادعایی را در طول رسیدگی به حاشیه ببریم.

زنانی که آن را امضا کردند، خواستار ایجاد “یک نهاد مستقل در زمینه خشونت جنسی، جنسی و روانی در سیاست” هستند.

نماینده فلاندری پارلمان و رئیس سابق حزب، میرم آلماچی (گروئن) نیز یکی از امضاکنندگان این جلسه بود.

آلماچی گفت: «مهم است که تماشاگران هنگام عبور از خط صحبت کنند – هرکسی که بیش از حد پیش می رود باید فوراً فراخوانده شود.

«همکارانی که با کارآموزان زن رفتار نادرست می‌کنند، اظهارنظرهای نامناسب درباره ظاهر زنان می‌کنند، کنایه‌های ناپسند می‌دهند: ما همه چیز را دیده‌ایم. حتی زمانی که دوربین ها در حال چرخش هستند – به یاد داشته باشید که سال ها پیش به کاترین پارتیکا گفته شد.

آلماچی به حادثه‌ای در سال 2009 اشاره می‌کرد که پارتیکا روی زانو نشسته بود و با یکی از همکارانش صحبت می‌کرد که رئیس پارلمان پاتریک دوائل (Open VLD) گفت: «خوب است که هر از گاهی زانو می‌زنی، اما این کار درستی نیست. نگرش در مجلس».

و در سال 2019، یان پنریس، نماینده مجلس Vlaams Belang، بارها در طول یک مناظره، سیاستمدار لیبرال، کارینا ون کوتر را “عوض” خواند. حزب او در نهایت او را به دلیل مشکل نوشیدن مجبور به استعفا کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *