1200 نفر به راهپیمایی بروکسل در حمایت از زنان ایرانی پیوستند

دومین تظاهرات در بروکسل در حمایت از حقوق بشر برای زنان ایرانی در آخر هفته برگزار شد و حدود 1200 نفر در آن شرکت کردند.

شرکت کنندگان بعدازظهر شنبه برای نشان دادن حمایت از زنان در ایران به خیابان ها آمدند، زنانی که خود در هفته های اخیر در پی مرگ یک زن 22 ساله که از پیروی از قوانین پوشش جمهوری اسلامی خودداری کرده بود، اعتراض کردند.

مهسا امینی در 16 شهریور ماه پس از دستگیری سه روز قبل به دلیل بی حجابی در بیمارستان درگذشت، قانونی که فقط برای زنان در کشور اعمال می شود.

مرگ او جرقه‌ای از اعتراض‌ها را برانگیخت که اغلب در آن زنان نقاب‌های خود را برمی‌داشتند و می‌سوزانند.

فریبا امرخیزی، عضو یکی از انجمن های سازمان دهنده به RTL گفت: «ما امروز به خیابان های بروکسل می آییم تا به مردم ایران نشان دهیم که تنها نیستند و در کنار آنها ایستاده ایم.

واضح است که مردم ایران از این رژیم مذهبی، دینی و دیکتاتوری بسنده کرده اند. و متأسفانه رژیم همیشه به اعتراضات با خشونت و خونریزی پاسخ می دهد.»

برخی از شرکت کنندگان خود ایرانیان مقیم خارج بودند. یکی از معترضان گفت: «این زمان برای ما بسیار دشوار است.

قلب ما برای مردم ایران و مبارزه آنها برای آزادی است. ما از همه کسانی که امروز اینجا هستند تشکر می کنیم.»

این تظاهرات توسط گروه بزرگی از زنان رهبری شد و در میدان دو ترون قبل از رفتن به دوربرگردان شومان در انتهای مسیر آغاز شد. مردم در کنار شعارهای «تن من، انتخاب من» و «زن، زندگی، آزادی» اعتراضاتی علیه رژیم ایران سر دادند.

بر اساس ویدئوهایی که در توییتر به اشتراک گذاشته شده است، اعتراضات مشابهی همزمان در ایران با تجمع مردم در خیابان های شمال غرب شهر اردبیل برگزار شد.

بر اساس یک حساب کاربری آنلاین در شبکه های اجتماعی که نقض حقوق بشر را رصد می کند، تجار همچنین در سقز، زادگاه مهسا امینی در استان کردستان شمال غرب و در مهاباد در شمال دست به اعتصاب زدند.

هنگاو، یک گروه حامی کردهای ایرانی در نروژ گفت: «دختران مدرسه روستای نی مریوان در خیابان آتش زدند و شعارهای ضد دولتی سر دادند.

جوانان همچنین در دانشگاه‌های تهران، اصفهان و کرمانشاه در شمال غرب تظاهرات کردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *