1200 نفر در راهپیمایی در بروکسل با معترضان در ایران همبستگی کردند

اعتراض در ایران از 16 شهریور پس از درگذشت مهسا امینی آغاز شد. سه روز قبل او به اتهام نقض قوانین سختگیرانه پوشش که برای زنان در ایران وجود دارد، دستگیر شده بود.

از آن زمان به بعد تظاهرات منظمی وجود داشته که اغلب به درگیری بین معترضان و نیروهای امنیتی ایران ختم شده است. تاکنون ده ها نفر در جریان اعتراضات جان خود را از دست داده اند.

علاوه بر تظاهرات در خود ایران، اعضای جوامع ایرانی در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز تظاهراتی علیه رژیم در تهران برگزار کرده‌اند.

“علیه یک رژیم دینی و دیکتاتوری”

فریبا امرخیزی یکی از برگزارکنندگان راهپیمایی روز شنبه در گفتگو با پایگاه خبری منطقه ای بروکسل گفت: «ما امروز به خیابان های بروکسل آمده ایم تا به مردم ایران نشان دهیم که تنها نیستند و ما در کنار آنها هستیم. واضح است که مردم ایران از این رژیم مذهبی، دینی و دیکتاتوری به تنگ آمده اند. اما متاسفانه واکنش رژیم خشونت و خونریزی است.

یکی دیگر از معترضان به بروز گفت: “این دوره بسیار سختی برای ما ایرانیانی است که در خارج از ایران زندگی می کنیم. قلب ما با مردم ایران و مبارزه آنها برای آزادی است. ما از همه کسانی که امروز اینجا هستند و از ما و آنها حمایت می کنند تشکر می کنیم.”

راهپیمایی در Troonplein آغاز شد و به سمت Schumanplein در قلب منطقه اروپایی بروکسل ادامه یافت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *