150 کاندید برای خرید فروشگاه های فرنچایز Delhaize جلو می آیند

بیش از 150 نفر پیشنهاد داده اند که فروشگاه Delhaize را پس از اعلام این شرکت مبنی بر تغییر به یک مدل فرنچایز در اختیار بگیرند.

با وجود 128 فروشگاه که نیاز به رهبری جدید دارند، سوپرمارکت های زنجیره ای گفت مطمئن است که می تواند برای همه آنها صاحبان پیدا کند، اما در حالی که اتحادیه ها به شدت علیه تصمیم حق رای دادن مبارزه می کنند، خواستار صبر شد.

کارگران از این اعلامیه ناگهانی متحیر شدند و نگران از دست دادن مزایای خود تحت مالکیت جدید و مستقل هستند که از فروشگاهی به فروشگاه دیگر متفاوت خواهد بود.

آنها پس از انتشار این خبر دست به اعتصاب زدند و در نتیجه حدود 84 فروشگاه دلهایزه در سراسر کشور بسته هستند.

اما دلهایزه قصد دارد به برنامه خود پایبند باشد. روئل دکلور، مدیر ارتباطات شرکت به Le Soir گفت: “پنج روز پس از این اعلام، ما قبلاً بیش از 150 درخواست ناخواسته برای تصاحب مغازه های خود دریافت کرده بودیم.”

«آنها نامزدهای خارجی هستند که هیچ پیوند قبلی با ما ندارند، افراد داخلی از جمله مدیران فروشگاه های یکپارچه، و همچنین وابستگان موجود. این تأییدی است که ما برای همه مغازه های خود خریدار پیدا خواهیم کرد.»

اما اتحادیه های کارگری و برخی ناظران بخش خرده فروشی تردید دارند.

RetailDetail گزارش می‌دهد که «سرمایه‌گذاران بالقوه به شرکت‌های وابسته مراجعه می‌کنند که می‌خواهند در فروشگاهی با آن‌ها خرید کنند»، و اضافه کرد که «اینها افرادی هستند که لزوماً تمایلی به راه‌اندازی یک سوپرمارکت ندارند، اما می‌خواهند در یک خرید مشترک سرمایه‌گذاری کنند. به عنوان یک شریک خاموش.»

همه نامزدها باید قبل از تحقق هرگونه تصرف سوپرمارکت منتظر بمانند. دکلور گفت: “در این مرحله، روند رسمی هنوز راه اندازی نشده است.”

ما فهرستی از نامزدها را تهیه کرده‌ایم که از پیشرفت طرح خود مطلع خواهیم شد. این طرح هنوز در مرحله اطلاع رسانی به شرکای اجتماعی است، اتحادیه هایی که به شدت با این جنبش گسترده فرانشیز مخالف هستند. آنها در یک جبهه مشترک، یک برنامه عملیاتی برای تحت فشار قرار دادن مدیریت برای کنار گذاشتن برنامه خود طراحی کرده اند.»

اتحادیه ها به طور طبیعی در مورد اقدامات مورد نظر ساکت می مانند، اما مخالفت شدید خود را با این اقدام ناگهانی و تمایل به طعم دادن به دلهایزه از داروی خود تکرار کرده اند.

میریام جغام، دبیر تجارت ملی NEC گفت: «ما به شرکت صدمه می‌زنیم تا کاری را که با کارگران انجام می‌دهند به آنها بدهیم. ما نسبت به این غول تثبیت شده که دلهایزه است، خلاق و غافلگیرکننده خواهیم بود.

قبلاً آسیب هایی وارد شده است: بسته شدن 84 فروشگاه به این معنی است که زنجیره تامین مختل شده است و مواد غذایی فاسد شدنی بدون خرید در قفسه ها منقضی می شوند. برخی از فعالان زنجیره تامین با اتحادیه همراه شده اند و مانع از عرضه کالا از حداقل دو انبار می شوند.

84 مغازه بسته شده Delhaize عمدتا در والونیا و بروکسل هستند. از 44 موردی که تاکنون توانسته اند بازگشایی شوند، 43 مورد در فلاندر هستند.

وقتی صحبت از کالاهای فاسد شدنی می شود، آنچه می توان نجات داد به انجمن ها اهدا می شود و بقیه باید دور ریخته شود.

آدرین اسکاربوت، از انجمن کمک رسانی Une Main Tendue، می خواهد برخی از محصولات فروخته نشده را بازیابی کند تا از هدر رفتن آنها جلوگیری کند.

اسکاربات گفت: “فروشگاه دلهایزه در بوژ به دلیل اعتصابات بسته است، بنابراین ما می رویم و هر چیزی را که آنها نتوانسته اند بفروشند دریافت می کنیم.”

با اعتصاب در مغازه آنها، این خود کارمندان بودند که با این موسسه خیریه تماس گرفتند. به اسکاربات 35 جعبه داده شد: «این کاملاً چشمگیر است. اما این برای ما خوب است، کالایی است که می توانیم بین ذینفعان خود توزیع کنیم.»

اقلام از قبل توسط روسای بخش مرتب شده است. همانطور که توسط Afsca، آژانس فدرال ایمنی مواد غذایی، مواد غذایی بسته بندی نشده، مانند گوشت، بیرون ریخته شده است. محصولات بسته بندی شده و تاریخ دار تحویل داده می شود.

اسکاربات می گوید: «زیتون، پنیر، کلم، سوسیس، ماست، پیتزا… در واقع، مقدار کمی از همه چیز وجود دارد.

پس از بازگرداندن کمک های مالی به انبار، آنها یک بار دیگر بررسی و دسته بندی می شوند تا بسته های غذایی در کنار هم قرار گیرند. و با توجه به اینکه اعتصاب دلهایزه همچنان ادامه دارد، کمبود کار وجود ندارد.

“معمولا، ما هرگز به این مقدار نداریم. پاتریشیا دی کویر، داوطلب، گفت: این استثنایی است.

از اجناس فروخته نشده برای تهیه غذای گرم خانواده های نیازمند نیز استفاده می شود.

در ازای آن، Delhaize می تواند مالیات بر ارزش افزوده غذای اهدایی را پس بگیرد، اما این تنها بخشی از پولی است که از زمان شروع اعتصابات از دست داده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *