AGC Fleurus: یک تحقیق مستقل در مورد دلایل بسته شدن برای پایان ماه ژوئن

این وزیر کولینیون بود که آن را در پاسخ به نماینده پارلمان PTB Germain Mugemangango به کمیته امور عمومی پارلمان والون اعلام کرد. دومی همچنین نگران یارانه های دریافتی شرکت و عدم جلوگیری از تعطیلی و همچنین خریداران احتمالی بود.

AGC Fleurus اعلام کرده است که قصد دارد کارخانه تولید شیشه جلو را تا سپتامبر 2023 ببندد. 187 کارگر شغل خود را از دست خواهند داد، حتی اگر هنوز امیدی وجود داشته باشد که بتوانند تا آن زمان در سایر فعالیت ها آموزش ببینند، یا حتی کارخانه توسط یک کارخانه تصرف شود. شرکت مختلف

در حالی که امروز دوشنبه اتحادیه‌ها و مدیریت AGC Fleurus برای مذاکره ملاقات کردند که منجر به “پیشرفت” برای طرح اجتماعی شد، معاون PTB Germain Mugemangango دولت والون را به چالش کشید.

TL;DR: نسخه کوتاه

برای اطمینان از اتحادیه ها و کارگران، تحقیقات مستقلی در مورد گروه خودروسازی AGC و پتانسیل صنعتی این سایت آغاز خواهد شد. SOGEPA مسئول راه اندازی یک قرارداد عمومی است که باید تا پایان ژوئن منجر به بررسی شود.

PTB همچنین از دولت خواست که در برابر بسته شدن سایت، هم در حمایت از کارگران و هم به خریداران احتمالی بگوید که والونیا به بخش شیشه خود اعتقاد دارد، موضع بگیرد. “اگر فقط یک سخنرانی لازم بود تا کارخانه تعطیل نشود، این کار را می کردم.”دی روپو دو هفته پیش پاسخ داد. پاسخی که برای ژرمن موگمانگانگو کافی نیست: “ما می دانیم که در آینده نزدیک به شیشه برای شیشه های جلو قطار و اتوبوس یا شیشه های مسطح در قاب برای بازسازی خانه نیاز خواهیم داشت. دانش فنی در Fleurus و دانش شیشه وجود دارد، با این حال به نظر می رسد ماندن در این بخش منطقی تر از رفتن به هیدروژن با گروه پانچ است، به عنوان مثال، گروهی که به سایت ابراز علاقه کرده است.”

در نهایت، معاون چپ رادیکال بار دیگر اصرار داشت که دقیقاً از یارانه‌هایی که AGC از آن بهره می‌برد، که در سال 2021 300 میلیون سود سهام به سهامدارانش پرداخت کرد و کارخانه فلوروس (187 شغل) خود را تعطیل می‌کرد، اصرار داشت. توجه داشته باشید که دی روپو قبلاً از PTB دعوت کرده بود تا اظهارات خود را تعدیل کند: این گروه در بلژیک حضور دارد و هنوز 3000 کارمند دارد، والونیا می خواهد از ترساندن این کارفرما جلوگیری کند. در مورد یارانه ها، دری توسط وزیر Collignon باز شده است: شما مستحق این اطلاعات هستید که من امروز ندارم.

نسخه طولانی

(…)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *