Chaudfontaine “مجموعه ها مسئولیت دارند”

پس از Verviers و Eupen، تیم‌هایی از دفتر طراحی استودیو پائولا ویگانو و ULiège در شامگاه سه‌شنبه در Chaudfontaine حضور داشتند تا به ساکنان، به‌ویژه آسیب‌دیده از سیل، تشخیص را در مقیاس حوضه آبریز Vesdre ارائه دهند. مرحله اول در توسعه طرح جامع به سفارش منطقه والون، با هدف بازسازی قلمرو.

“ما با غوطه وری چند روزه در قلمرو شروع کردیم. پیاده روی کردیم، با ساکنان صحبت کردیم…”معمار و شهرساز مشهور پائولا ویگانو توضیح می دهد که جمعیتی در حال حاضر ضعیف شده است. تیم ها همچنین با طرح های موجود، مانند طرح بخش منجمد شده در دهه 1970، با یک یافته قابل توجه مشورت کردند: “ارزیابی کمتری از خطر سیل وجود دارد”. «در طرح‌های شهرداری درباره فضایی که باید به رودخانه واگذار شود، صحبت نمی‌شود». با این حال، طبق مطالعات انجام شده توسط ULiège، ما تابستان‌های مرطوب‌تر و گرم‌تری خواهیم داشت تا رویداد سال گذشته که استثنایی بود، به مرور زمان تکرار شود. 10 تا 20 سال دیگر بازمی‌گردد.. پس از سال 2050، سیلاب ها کاهش می یابد تا راه را برای اوج گرما، آتش سوزی و کمبود آب باز کنند.

از منظر شهرسازی، اگر پایین دره در دهه 1950 شهری شده بود، فلات ها در دهه 1970 و 1980 شهری شدند. «در سیلاب های دره مسئولیت دارند».

از نظر خاک، ما نسبت به قرن هجدهم جنگل و درختان مخروطی بیشتری داریم.. این تیم روی بازگرداندن مناطق باتلاق ذغال سنگ نارس، جذب شده، حساب می کند “اسفنج های بزرگ” همانطور که در Hautes Fagnes وجود دارد ، “اجازه دادن به خاک برای بازیابی ظرفیت حفظ رویداد”. در دره، “خاک خشک تر، شکننده تر است”، بدون اینکه جایی برای آب باز شود. زمین های بایر “می تواند در دادن فضای بیشتر به رودخانه نقش داشته باشد”. اگر Vesdre در بستر خود تنگ است، “آبی که روی فلات می ریزد خیلی سریع به پایین دره می رود. در آینده باید این توانایی خاک برای حفظ آب را دوباره به دست آوریم.”. فلات کشاورزی هروه “گوهر واقعی، همچنین می تواند نقش مهمی در یافتن حضور پوشش گیاهی داشته باشد”. اشتباه ایجاد یک منطقه صنعتی در این قلمرو بود.

تاب آوری

در پایان، برای پائولا ویگانو، “شما باید به دره به عنوان یک موضوع واقعی نگاه کنید”، که رفتار خاصی دارد. در آینده، “به جای مقاومت، باید مقاوم باشیم”، به عبارت دیگر داشتن ظرفیت دریافت و برگشت آب. “پتانسیل های انعطاف پذیری وجود دارد”.

سپس توسعه سناریوهایی برای آینده دره، قبل از اجرای روی زمین می آید.

در پایان این ارائه، سی یا بیشتر کالیدیفونتین نظرات/سوالات خود را به تیم ها ارائه خواهند کرد: “چگونه طرح بخش را به روز کنیم؟ چگونه در فلات ها آگاهی را افزایش دهیم؟ آیا توقف بتن باید اعمال شود؟” برای دیدیه (58)، قربانی فاجعه، ما نه تنها باید رنج بکشیم، بلکه باید برای مقابله با چالش های آینده درس هایی بیاموزیم.. پاسخ باید جمعی باشد.

لازم به ذکر است خط تلفن انفرادی در شهرداری ها ساماندهی می شود تا همه بتوانند سوالات خود را مطرح کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *