Colruyt به اولین سوپرمارکت زنجیره ای تبدیل می شود که برند خود را از شراب بلژیکی راه اندازی می کند

غول خرده فروشی Colruyt قرار است تولید شراب های ارگانیک خود را در بلژیک آغاز کند – و امیدوار است که اولین بطری ها را در قفسه های سوپرمارکت ها در سال 2026 قرار دهد.

این گروه قبلاً چهار هکتار انگور در La Croisette در Frasnes-les-Anvaing، استان Hainaut کاشته است. پنج هکتار دیگر در سال آینده به دنبال خواهد داشت.

Colruyt گفت که این منطقه، Pays des Collines، به دلیل شرایط رشد مطلوب خود شناخته شده است. این شراب در مرکز توزیع Colruyt در Ghislenghien که محل کسب و کار Fine Food Wine این شرکت است، بطری خواهد شد.

اولین مرحله آزمایشی بر روی رشد انواع انگور سفید از جمله Muscaris، Souvignier Gris و Johanniter متمرکز خواهد شد. سال آینده شاهد کاشت انواع انگور قرمز مانند Cabarnet Noir، Cabernet Jura، Satin Noir و Pinot Kors خواهیم بود.

این سوپرمارکت گفت: “در دراز مدت، در یک سناریوی مطلوب، گروه Colruyt قصد دارد به تولید سالانه حدود 70000 بطری شراب سفید، رز و قرمز دست یابد.”

Jean-Christophe Verschelde، کارشناس شراب گروه، گفت: “بیش از همه هدف کار بر روی یک پروژه اتصال کوتاه است که نیازهای مشتریان ما را برآورده می کند”، با تاکید این زنجیره که تقاضای زیادی برای شراب محلی وجود دارد.

این شرکت میزان هزینه‌های خود را برای این پروژه فاش نکرده است، اما تخمین‌هایی در حدود یک میلیون یورو یا بیشتر انجام شده است.

ورشلد در پاسخ به نگرانی ها مبنی بر اینکه پروژه جدید این گروه تولیدکنندگان کوچکتر را از کار بیاندازد، به RTBF گفت: “کشور انگور بلژیک فقط در انتظار گسترش است.

“من بیشتر فکر می کنم که ما بازیکنی هستیم که می توانیم توسعه آن را ارتقا دهیم و اطمینان حاصل کنیم که می توانیم با سایر شراب کاران در حال حاضر همکاری کنیم. علاوه بر این، ما از همه طرف برای ایجاد ارزش افزوده تماس داریم.”

پیر ریون، رئیس انجمن شراب کاران والونیا، موافق است: “مکانی برای همه وجود دارد. من بیشتر تمایل دارم از این خبر خوشحال شوم.

“اگر Colruyt که شهرت بسیار خوبی در بخش شراب دارد، اکنون به شراب های محلی علاقه مند است، به این دلیل است که آنها متقاعد شده اند که ما سرزمینی داریم که در آن چیزهای بسیار خوبی تولید می کنیم.”

ریون افزود که بلژیک سالانه 300 میلیون بطری شراب مصرف می کند و بنابراین “جای زیادی برای تولید بیشتر وجود دارد”.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *