Infrabel هشدار می دهد که قطارهای بلژیک غیر قابل اطمینان تر می شوند

قطارهای بلژیکی با تاخیر بیشتری وارد می شوند، زیرا مدیر شبکه ریلی بلژیک Infrabel هشدار داده است که منابع لازم برای تضمین قابلیت اطمینان را ندارد.

L’Echo و De Tijd گزارش می دهند که پیش بینی های مالی Infrabel تیره و تار است. با کمبود بودجه لازم، مدیر شبکه ریلی با انتخاب های سختی روبروست. به جای بستن خطوط یا کاهش ایمنی – که اینفرابل تاکید کرد قابل بحث نیست – صرفه جویی در مهندسی خواهد بود.

این بدان معنی است که عمر فنی دارایی های راه آهن باید “کشیده شود”. نتیجه پیش بینی شده خرابی بیشتر، نقص فنی و غیرقابل پیش بینی بودن تجهیزات است.

بنابراین، این صرفه جویی در سرمایه گذاری های “وقت شناسی” تاثیر منفی بر رسیدن قطارها به موقع خواهد داشت.

تقریباً از هر چهار تأخیر قطار (24.3 درصد) در نوامبر امسال مسئولیت Infrabel (به جای SNCB که جنبه‌های ریلی خارج از زیرساخت را مدیریت می‌کند) بود، در مقایسه با 19.2 درصد در نوامبر 2021.

وزیر حمل و نقل فدرال ژرژ گیلکینت (اکولو) امکان دریافت وام جدیدی از بانک سرمایه گذاری اروپا (EIB) را به منظور جبران کمبود منابع Infrabel مطرح کرد، به این امید که از افزایش قطارهای تاخیری جلوگیری شود.

گیلکینت به “سالها سرمایه گذاری کم و پس انداز خطی کور” تحمیل شده بر Infrabel اشاره کرد که به گفته او بدتر شدن پیش بینی زمان دقیق قطار را توضیح داد.

گیلکینت گفت: «از سال 2020، ما روند را معکوس کرده و در شبکه راه‌آهن سرمایه‌گذاری مجدد کرده‌ایم – کار روی کل شبکه در حال انجام است.

«بهبود وقت‌شناسی و قابلیت اطمینان خدمات ریلی یک ضرورت و یک اولویت برای دولت فدرال است. در 2 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری مجدد که به نفع راه‌آهن در آخرین کنفرانس به دست آمد، بیشترین سهم از منابع جدید از جمله برای سال‌های 2023 و 2024 دقیقاً برای پاسخگویی به این چالش حفظ و بهینه‌سازی ظرفیت شبکه به Infrabel اختصاص یافته است. ”

در رابطه با درخواست کمک از EIB، Gilkinet گفت که دولت پس از امضای قراردادهای مدیریتی برای SNCB و Infrbael تا پایان سال، «پس از 10 سال انتظار و سیاست کوتاه‌مدت»، به کار روی آن ادامه خواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *