بررسی تحرک بروکسل نشان می دهد که افراد بیشتری در حال پیاده روی و دوچرخه سواری هستند و کمتر رانندگی می کنند

بر اساس آخرین مطالعه مقیاس بزرگی که توسط Brussels Mobility در مورد نحوه رفت و آمد پایتخت انجام شده است، ساکنان بروکسل بیشتر از 10 سال پیش پیاده روی و دوچرخه سواری می کنند و کمتر رانندگی می کنند.

این نظرسنجی نشان داد که حدود 3.3 میلیون سفر روزانه توسط مردم بروکسل برای مسافت 25 میلیون کیلومتری انجام می شود.

از آخرین نظرسنجی بزرگ در سال 2010، بروکسل موبیلیتی خاطرنشان می کند که پیاده روی با 36٪ از کل سفرهای انجام شده در پایتخت (در مقایسه با 32٪ در سال 2010 برای یک روش اصلی سفر در یک روز) محبوب ترین شکل حمل و نقل است.

بر اساس تحقیقات انجام شده بین پاییز 2021 تا 2022 بر روی نمونه ای 2685 نفری، به موازات آن، استفاده از خودرو از 38 درصد به 27 درصد و دوچرخه سواری از 3 درصد به 9 درصد کاهش یافته است.

این ارقام با نسبت نسبتاً کمی از خانوارهای صاحب خودرو (46 درصد) در پایتخت در مقایسه با سایر نقاط کشور ازدواج می‌کنند. از سوی دیگر، 47 درصد از خانه های بروکسل دارای دوچرخه و 11 درصد حداقل یک دوچرخه برقی دارند.

این گزارش همچنین نشان می دهد که استفاده از حمل و نقل عمومی اندکی از 24 درصد به 22 درصد کاهش یافته است در حالی که سفر با قطار ثابت مانده است (2 درصد). تنها 1 درصد از سفرها با اسکوتر برقی و کمتر از 1 درصد از سفرها با کامیون، موتور یا تاکسی انجام شده است.

با توجه به اینکه چرا مردم در بروکسل سفر می کنند، شایع ترین دلیل پس از «رفتن به خانه» (38.8٪) “خرید” (15.2٪) است. در همین حال، رفت و آمد در حال حاضر تنها 10.5 درصد از سفرها را در مقایسه با 14 درصد در سال 2021 تشکیل می دهد. این عامل بدون شک تحت تأثیر افزایش کار از راه دور از زمان شیوع بیماری همه گیر کووید-19 بر پایتخت در سال های 2020 و 2021 بود.

در حالی که میانگین مسافت طی شده در یک سفر در بلژیک 7.7 کیلومتر است، در بروکسل تنها 3.3 کیلومتر است. علاوه بر این، 45٪ از سفرها کوتاهتر یا مساوی 2 کیلومتر هستند – جایی که پیاده روی بیشترین استفاده را دارد (85٪ برای مسافت های کمتر از 1 کیلومتر و 42٪ برای سفرهای بین 1 تا 2 کیلومتر).

دوچرخه عمدتاً برای فواصل بین 1 تا 5 کیلومتر استفاده می شود. حمل و نقل عمومی بیشتر برای سفرهای بین 2 تا 25 کیلومتر رایج است. این قطار عمدتاً برای سفر بیش از 25 کیلومتر استفاده می شود.

در مورد سفر با ماشین، 50٪ هنوز در سفرهای کمتر یا مساوی 5 کیلومتر انجام می شود، حتی زمانی که سازمان های دوچرخه سواری مانند Pro Vélo و Gracq (سازمان دوچرخه سواران روزانه) می گویند که دوچرخه سواری سریعتر است. این طبقه بندی سفر نشان دهنده بیشترین پتانسیل برای تغییر به وسایل حمل و نقل فعال تر (پیاده روی، دوچرخه سواری یا حمل و نقل عمومی) است، این مطالعه روشن می کند.

در همین حال، با اعمال محدودیت سرعت 30 کیلومتر در ساعت بروکسل در سراسر منطقه از ژانویه 2021 و نصب 40 کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در طول کووید، همراه با افزایش دوچرخه‌های برقی و خانوادگی، الکه ون دن برانت (گرین) وزیر تحرک بروکسل سال گذشته خاطرنشان کرد که سفرهای دوچرخه‌سواری تنها در سال‌های 2020 و 2021 دو برابر شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *