دادگاه ممنوعیت تابلوی کوکاکولا در De Brouckère را لغو کرد

دادگاهی در بلژیک حکمی مبنی بر حذف تابلوی عظیم کوکاکولا واقع در میدان بروکر در مرکز بروکسل را لغو کرد.

به گزارش RTBF، پس از اینکه دولت بروکسل تمدید مجوز آن را رد کرد، این تابلوی نمادین نورانی بیش از یک سال است که خاموش شده است.

پاسکال اسمت، وزیر امور شهرسازی بروکسل (one.brussels-Vooruit) این تبلیغ بزرگ را نامتناسب خواند و به مصرف بیش از حد برق آن اشاره کرد.

یک گروه کارشناسی نیز این نظر را تکرار کرد و خواستار رد درخواست کوکاکولا برای تمدید مجوز شد.

کوکاکولا علیه این تصمیم اعتراض کرد. آنها این درخواست تجدیدنظر را از دست دادند، اما شورای دولتی برای تعلیق مجوز رد شده به این دلیل که منطقه بروکسل دلایل کافی برای تصمیم خود ارائه نکرده است، مداخله کرد.

تبلیغات نورانی کوکاکولا از سال 1957 بر روی پشت بام هتل کانتیننتال در میدان بروکر قرار گرفته است. آخرین تمدید مجوز آن در سال 2013 شش سال دیگر به آن فرصت داد و در سال 2019 آن را برای بررسی مجدد قرار داد.

علامت تا حدودی بحث برانگیز است. منتقدان می گویند اندازه عظیم و طراحی مدرن آن از محیط تاریخی دور می زند و مصرف انرژی آن با توجه به اینکه یک تبلیغ است غیرقابل توجیه است.

این منطقه تصمیم خود را بر اساس یک طرح منطقه‌بندی جدید برای محله اطراف میدان بروکر (Place de Brouckère) استوار کرد که شامل قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای تبلیغات است، اما این طرح تنها از مارس سال گذشته اجرایی شده است. در زمان درخواست مجوز کوکاکولا، قوانین دیگری همچنان اعمال می شد.

اسمت وزیر امور خارجه به RTBF گفت که از این حکم شگفت زده شده است. اسمت گفت: «ما این موضوع را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد و منتظر رسیدگی های بیشتر به منظور لغو احتمالی تصمیم خود خواهیم بود.

تعلیق رد ما هنوز به معنای مجوز برنامه ریزی نیست. در واقع هیچ چیز تغییر نمی کند: تبلیغات خاموش می ماند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *