مرجع بناهای تاریخی در برابر طرح پیشنهادی برای دوربرگردان شومان

کمیسیون سلطنتی بناها و مکان‌ها (CRMS) با تغییرات پیشنهادی در دوربرگردان شومان در بروکسل مخالفت کرده است.

به گزارش RTBF، CRMS نظر نامطلوبی در رابطه با نصب بام سبز بر روی سایت صادر کرد.

به گفته این کمیسیون، سایبان فولادی آینه ها، چشم انداز به سمت پارک Cinquantenaire را از خیابان تروورن و خیابان دو لا لوی شکسته و منظره را خراب می کند.

کارهای بازسازی میدان عمدتاً با هدف افزایش ایمنی و بهبود جریان ترافیک است، اما بام سبز و آینه های بزرگ آن برای کمک به زیباسازی دوربرگردان در نظر گرفته شده است.

درخواست مجوز برنامه ریزی برای نوسازی دوربرگردان شومان در حال حاضر تا 11 مه در دست بررسی عمومی است، اما CRMS گفت اسناد ارائه شده در برنامه “اجازه ارزیابی معتبری از درهم ریختگی و تاثیر سایبان بر منظر شهری را نمی دهد”.

“در غیاب مطالعه کامل چشم اندازها به طوری که بتواند تاثیر بصری تحولات را در منظر شهری، به ویژه سایبان دایره ای در چشم انداز یادبود پاساژهای Cinquantenaire ارزیابی کند، CRMS نظر نامطلوب خود را در مورد نصب سایه بان در مرکز دوربرگردان شومان، این مقام گفت که قبلاً در مورد اولین درخواست مجوز در پایان سال 2021 نظر منفی داده است.

کمیسیون مایل است از تغییر برگشت ناپذیر دیدگاه‌های مختلف نسبت به Cinquantenaire، به ویژه دیدگاهی که در امتداد حلقه کوچک قرار دارد، جلوگیری کند.

CRMS می‌خواهد از «خطای قدردانی» دیگری در این منطقه مانند ساخت برج The One که در سال 2019 در Rue de la Loi 109 افتتاح شد و چشم‌انداز خیابان تروورن را از بین می‌برد، جلوگیری کند.

در نظر خود، کمیسیون درخواست کرد که «ترازهای متقارن برای کمک به ایجاد پیوند با پارک Cinquantenaire مورد استفاده قرار گیرد. ضروری است که تقاطع Rue de la Loi با Avenue de la Joyeuse Entrée با توجه به نزدیکی سایت ذکر شده، دارای یک چشم انداز منسجم باشد.

همچنین انتقاداتی را برای بازسازی‌های جدید برنامه‌ریزی‌شده برای Avenue de la Joyeuse Entrée ارائه کرد و توصیه کرد «تداوم بیشتر رنگ‌های پیاده‌رو (و عدم توسل به آسفالت اخرایی) به منظور حفظ تداوم و انسجام منظر شهری در مجاورت مستقیم پارک Cinquantenaire. “

نظر کمیسیون الزام آور نیست، اما از سوی برخی از جمله ژان پیر بروهون از انجمن مغازه داران ژان مونه حمایت می شود. آن انجمن، همراه با سایر انجمن‌های ساکنان، علیه اولین مجوز برنامه‌ریزی به شورای دولتی اعتراض کرد.

ژان پیر بروهون به RTBF گفت: «ما در حال آماده‌سازی هستیم تا پس از اعطای مجوز دوم، همان رویه را با شورای دولتی آغاز کنیم.

“تا جایی که به سایبان مربوط می شود، ما فکر می کنیم که کاملا غیر ضروری است. این پول هدر می رود. این سایبان تا آنجا که به عنوان نوعی منطقه معرفی می شود که به مردم اجازه تجمع می دهد چیزی برای محله به ارمغان نمی آورد.

در واقع، این سایبان فرصتی برای مقامات خواهد بود که اجازه تجمع و تظاهرات اعتراضی در دوربرگردان را ندهند.»

بروهون گفت که هدف باید بی طرف کردن منطقه باشد.

“برای ما [shopkeepers]، حضور مردم به ما این امکان را می دهد تا در شرایط بحران انرژی کسب و کار خود را اداره کنیم. این منطقه با انتقال به دورکاری خالی شده و در رنج است. این تظاهرات، که همگی انتقام جویانه نیستند، فرصتی برای تجارت ما هستند.»

Brouhon در حالی که پذیرفت که دوربرگردان شومان “زیبا نیست” گفت که “این بدان معنا نیست که ما باید پول زیادی برای آن خرج کنیم. منطقی نیست و ممنوعیت تردد خودروها و کامیون‌ها خنجر واقعی برای مغازه‌داران است.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *