“پایتخت اروپا شایسته بهتر است”: پیشنهاد برای حمل و نقل عمومی بیشتر در شب در بروکسل

پیشنهاد جدیدی از طرف حزب MR از پارلمان بروکسل می‌خواهد تا گزینه‌های حمل‌ونقل عمومی شبانه خود را، به‌ویژه بین نیمه‌شب تا ساعت ۳:۰۰ در آخر هفته‌ها گسترش دهد.

هدف تسهیل زندگی شبانه‌تر و ایمن‌تر در شهر است، به‌طوری‌که مردم می‌توانند دیر به خانه برگردند و پس از لذت بردن از غروب، با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی به جای رانندگی – احتمالاً در شرایط تحت تأثیر – یا تکیه بر تاکسی و خدمات سوارکاری

پیشنهاد MR از سایر شهرهای اروپایی با ابتکارات مشابه الهام گرفته شده است، از جمله پاریس که اتوبوس های شبانه آن در تمام هفته از نیمه شب تا ساعت 5.30 حرکت می کنند، با مترو در روزهای هفته تا ساعت 1.15 و آخر هفته ها تا ساعت 2.15.

لندن همچنین دارای خدمات اتوبوس شبانه برای پوشش دوره ای است که در طی آن مترو بسته است و قبل از شروع حرکت اتوبوس ها در روز، و برخی از مسیرهای اتوبوس به صورت 24 ساعته اجرا می شوند.

در برلین، اتوبوس‌ها زمانی که مترو بین ساعت 1.00 تا 4.30 بسته می‌شود و برای مدت طولانی‌تری در روزهای جمعه، شنبه در آستانه تعطیلات رسمی حرکت می‌کنند.

رم، که الهام‌بخش دیگری برای این پیشنهاد بود، بیش از 20 مسیر اتوبوس شبانه دارد که از نیمه‌شب تا ساعت 5:00 حرکت می‌کنند.

پیشنهاد MR درخواست می کند که متروی بروکسل تا ساعت 3:00 در آخر هفته ها کار کند و سرویس های اتوبوس شبانه موجود که در شب های جمعه و شنبه انجام می شود، برای شروع در روزهای پنجشنبه تمدید شود.

نویسندگان این لایحه می‌گویند: «توسعه حمل‌ونقل در شب یک موهبت واقعی برای حمایت از صنعت هتل‌داری و پذیرایی بروکسل پس از سال‌ها بحران، تقویت گردشگری و حمایت از اپراتورهای فرهنگی خواهد بود».

دیوید ویتزمن و آن شارلوت داورسل که این لایحه را ارائه کردند، خاطرنشان کردند که متروی بروکسل در حال حاضر حدود ساعت 12:30 بسته می شود و اتوبوس ها و ترامواها تا ساعت 1 بعد از ظهر به کار خود ادامه می دهند.

ویتسمن گفت: «خطوط 11 Noctis (اتوبوس شبانه) که از نیمه شب تا ساعت 3:00 انجام می شود، محدود به جمعه ها و شنبه ها است.

تاکسی های مشترک Collecto فقط بین ساعت 23:00 تا 6:00 و فقط در محدوده منطقه بروکسل کار می کنند. پایتخت اروپا باید بهتر عمل کند.»

D’Ursel توضیح داد که این لایحه خواستار مشورت با منطقه فلاندری به منظور تجزیه و تحلیل امکان گسترش منطقه عملیاتی تاکسی به حومه پایتخت است.

d’Ursel گفت: “ما همچنین درخواست می کنیم که امکان تمدید ساعات کار شبکه مترو در آخر هفته تا ساعت 3:00 مطالعه شود.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *