آمازون به بلژیک می آید اما نه به عنوان Amazon.be

غول آمریکایی آمازون قصد دارد نسخه بلژیکی فروشگاه آنلاین خود را در ماه های آینده منتشر کند، اما وب سایت amazon.com.be خواهد بود نه amazon.be.

دامنه amazon.be مدتی است که متعلق به شرکت بیمه Baloise است. آمازون از اظهار نظر در مورد اینکه آیا قبل از استقرار در سایت amazon.com.be برای انتقال نام اقدام به مذاکره کرده است یا خیر، خودداری کرد.

Eva Faict، مدیر آمازون برای بلژیک، به رسانه های محلی گفت: “ما معتقدیم که amazon.com.be یک نام دامنه عالی است.”

ما مطمئن هستیم که مشتریان ما را پیدا خواهند کرد. تا کنون حتی توانسته اند ما را در آن سوی مرزها پیدا کنند. تا زمانی که ما به پیشنهاد خود وفادار بمانیم و به مشتریان خود گوش دهیم، آنها همچنان ما را پیدا خواهند کرد.”

بلژیکی هایی که به دنبال خرید از آمازون هستند در حال حاضر از Amazon.nl برای مرور به زبان هلندی یا Amazon.fr برای خرید به زبان فرانسوی استفاده می کنند. نسخه آلمانی amazon.de نیز بسیاری از محصولات را به بلژیک ارسال می کند.

فروشگاه اینترنتی فرانسوی از سال 2003، آلمانی از سال 2016 و هلندی از سال 2020 شروع به کار کرده است.

Faict گفت: «میلیون‌ها مشتری بلژیکی سال‌هاست که از وب‌سایت‌های آمازون در سراسر جهان خرید می‌کنند،» و افزود که اولین سفارش بلژیکی در ژوئن 2002 انجام شد.

آمازون با راه‌اندازی یک پلتفرم اختصاصی برای کشور، می‌خواهد «ارزش افزوده بیشتری را با یک فروشگاه محلی ارائه دهد».

تیم خدمات مشتری اختصاصی برای خریداران بلژیکی

جزئیات پلتفرم جدید از جمله اطلاعات دقیق در مورد راه اندازی رسمی هنوز در دست بررسی است.

Faict، از جمله یک تیم اختصاصی خدمات مشتری، گفت: “همه چیز برای مشتری بلژیکی تنظیم خواهد شد.”

آمازون در حال حاضر به دنبال کسب و کارهای بلژیکی است که مایل به ارائه محصولات خود در فروشگاه اینترنتی جدید هستند. علاقه مندان می توانند در sell.amazon.com ثبت نام کنند.

در حال حاضر، بیش از 1000 شرکت کوچک و متوسط ​​بلژیکی در حال حاضر از طریق یک یا چند تا از 21 فروشگاه اینترنتی خارجی آمازون به فروش می پردازند.

Faict در رابطه با بازیکنان موجود در صحنه تجارت الکترونیک بلژیک گفت: “ما زیاد نگران رقابت نیستیم.”

آمازون در ماه فوریه اعلام کرد که اولین مرکز تحویل بلژیکی خود را در آنتورپ باز می کند، جایی که بسته های مراکز مرتب سازی در کشورهای همسایه پردازش می شود.

هنوز هم قرار است در پاییز افتتاح شود، اما آمازون با استفاده از این انبار، کالاهای بلژیکی را تحویل نخواهد داد. در عوض، آنها به همکاری با شرکای تحویل مستقل موجود، مانند bpost ادامه خواهند داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *