آیا فلاندر می تواند از نمونه فرانسوی زبان پیروی کند و تعطیلات تابستانی را کاهش دهد؟

در ازای تعطیلات تابستانی کوتاه‌تر، دانش‌آموزان فرانسوی زبان از دو هفته استراحت نیم‌ترم در نوامبر و فوریه برخوردار خواهند شد. پس از هفت هفته درس، دو هفته تعطیلات به پایان می رسد.

بحث در مورد سازماندهی مجدد سال تحصیلی فرانسه سه دهه است که به طول انجامیده است. این تغییرات اکنون بخشی از یک حرکت گسترده تر برای بهبود کیفیت آموزش فرانسوی زبان است.

رسیدگی به نابرابری ها در آموزش تمرکز اصلی است و وزیر آموزش فرانسه می گوید تعطیلات طولانی تابستان تأثیر منفی دارد و نابرابری های بیشتری را ایجاد می کند.

درک ون دام، کارشناس آموزش، می گوید که توافق گسترده ای در میان کارشناسان آموزش وجود دارد که تعطیلات تابستانی طولانی برای یادگیری مضر است.
بسیاری از دانش‌آموزان دانش و مهارت‌های خود را از دست می‌دهند زیرا ارتباط با یادگیری و مدرسه گسسته می‌شود.

برخی از کودکان قوی هستند و آسیب کمی متحمل می شوند، اما سایر کودکان آسیب پذیر حمایت مورد نیاز خود را از خانه دریافت نمی کنند.

ون دام اضافه می کند که تعطیلات تابستانی یک دوره از دست رفته نیست: کودکان چیزهای جدید دیگری از جمله مهارت های اجتماعی و عاطفی، ورزش و سرگرمی را یاد می گیرند.

در فلاندر سال تحصیلی جدید از 1 سپتامبر شروع می شود و تا پایان ژوئن ادامه دارد. وزیر آموزش ویتز (ملی گرا) از شورای اقتصاد اجتماعی فلاندر و شورای آموزش و پرورش فلاندری نظر خود را خواست. او نتیجه گرفت که به سختی از یک تغییر حمایت می شود.

وزیر ویتز در حال حاضر از بخش آموزش می خواهد که بر کیفیت آموزش و کمبود معلم تمرکز کند. او قصد دارد تحولات جنوب مرز را زیر نظر داشته باشد.

شبکه‌های مدارس فلاندری از تعطیلات تابستانی کوتاه‌تر و تغییر در تقویم مدرسه با گسترش بهتر تعطیلات پشتیبانی می‌کنند.

اما یک نظرسنجی در میان معلمان فلاندری نشان داد که 80٪ از تعطیلات تابستانی کوتاهتر به دلیل ترس از افزایش فشار کاری حمایت نمی کنند. این بخش اشاره می کند که کارکنان مدرسه اغلب در هفته های اول و آخر تعطیلات سر کار هستند.

نمایندگان دانش‌آموزی و جنبش‌های جوانان نیز مشتاق نیستند و از کمبود مکان‌های کمپ در تعطیلات تابستانی کوتاه‌تر می‌ترسند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *