الکساندر دی کرو می گوید تنها راه برای پایان دادن به بحران “کمک به پیروزی اوکراین” است

نخست وزیر خاطرنشان کرد: تحریم های اقتصادی علیه روسیه بر این کشور سنگینی می کند، اما در این میان به شدت به جمعیت اروپا نیز ضربه می زند. او به ویژه به “جنگ انرژی” که مسکو از فوریه به راه انداخته بود اشاره کرد. او گفت: «بهترین راه برای پایان دادن به همه اینها کمک به پیروزی نظامی اوکراین است. ما چاره دیگری نداریم.» به گفته رئیس دولت بلژیک قبلاً تجهیزات نظامی به اوکراین تحویل داده است و به این کار ادامه خواهد داد.

انتظار می رود سران کشورهای حاضر در اجلاس در مورد بسته جدیدی از اقدامات برای حمایت از اوکراین تصمیم گیری کنند. الکساندر دی کرو تاکید کرد: “من دیپلماسی، مشورت با دیپلمات ها را ترجیح می دهم، اما برای این کار باید یک نفر مقابل شما بنشیند. در حال حاضر، ما با دیوار صحبت می کنیم.” دومی معتقد است که این به اوکراین بستگی دارد که “تصمیم بگیرد چه زمانی بر سر میز مذاکره بنشیند”.

نخست‌وزیر بلژیک در خصوص افزایش سرمایه‌گذاری‌های دفاعی بلژیک تصریح می‌کند که «کشور ما تمایل خود را برای رسیدن به 2 درصد (تولید ناخالص داخلی برای هزینه‌های دفاعی، توافقی که کشورهای ناتو در سال 2014 در سال 2014 به دست آوردند) کاملاً روشن بوده است. “اما این 100٪ بالاتر است. ما هر کاری که در توان داریم انجام خواهیم داد تا نقش خود را ایفا کنیم.” او کمک‌های بلژیک را در عملیات‌های مختلف ناتو، مانند کشورهای بالتیک، از جمله فهرست کرد.

همچنین قرار است در ماه ژوئیه، نیروها به رومانی بروند تا به ایجاد زیرساخت های دائمی بیشتر برای سربازان ناتو کمک کنند.

ناتو همچنین قصد دارد تعداد سربازان در حالت در دسترس را به 300000 افزایش دهد. دخالت بلژیک در این مکانیسم هنوز مشخص نشده است. دی کرو گفت: دفاع ما ارزش بالایی دارد. “اگر درخواست برای استقرار بزرگتر باشد، ما به آن پاسخ خواهیم داد.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *